Felújítási és karbantartási munkák miatt zárva lesz a Nyugati pályaudvar június 19. és július 18. között; a felújításáról tartott keddi sajtótájékoztatón a kormányszóvivő arról beszélt, hogy a pályaudvaron évente 18 millió ember fordul meg, akik színvonalasabb szolgáltatást vehetnek igénybe a korszerűsítésnek köszönhetően.
Szentkirályi Alexandra a gazdaság megerősítését, új munkahelyek teremtését, a közszolgálatások - ezen belül kiemelten a vasúti közlekedés - fejlesztését emelte ki a kormány idei céljai közül, jelezve, hogy a vasúti közlekedés fejlesztéseként folyamatosan korszerűsítik a pályákat, felújítják és utasbaráttá teszik a pályaudvarokat, állomásokat.
Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára (ITM) a vasút környezetbarát jellegére hívta fel a figyelmet. Mint mondta, a vonattal utazók átlagosan 71 százalékkal kevesebb káros anyaggal terhelik a környezetet, mint az autóval közlekedők. Majd felidézte, hogy a Nyugati pályaudvar renoválásának munkálatai egy éve elkezdődtek. Egyebek között
- kicserélik 2200 négyzetméteren az üveg függönyfalat, a világítást, a teljes csapadékvíz-elvezető rendszert;
- a projekt során 13 váltó- és 1 vágányátszelés cseréjét végzik el;
- mintegy 3300 méteren építenek földmunkagépekkel vágányokat, több mint 16 ezer négyzetméteren új aszfaltot tesznek le;
- és korszerűsítik a vágányok végén az utastájékoztató táblákat.
A Közlekedő Tömeg a Facebook-oldalán reagált a hírre, mint írják:
A Nyugati lezárása alatt tízezrével hagyja magára utasait a MÁV – külvárosi állomásokra érkeznek a vonatok, pótlás nem lesz
Az egyesület megjegyzi, hogy az elmúlt évek gyakorlatához hasonlóan idén nyáron ismét hosszú időre lezárja az egyik budapesti fejpályaudvart a MÁV. "Idén a Nyugati nem fogad vonatokat június 19-től egy egész hónapon keresztül, a vonatközlekedést ez idő alatt kritikán aluli módon szervezik, a vonatok egy része külvárosi állomásokon fordul, ráadásul pótlást sem biztosít a vasúttársaság. Az ingázók több átszállással, 10-40 perccel hosszabb utazási idővel, tömött buszokkal és villamosokkal fognak szembesülni, ezért a Közlekedő Tömeg Egyesület azt kéri a MÁV-tól, hogy a lezárásig hátralévő több mint egy hét alatt szervezze meg az autóbuszos pótlást és rásegítést."
Az egyesület összeszedte a problémákat és megoldásokat is javasolt, illetve kérésekkel fordult a MÁV-hoz.
"Álláspontunk szerint a vasúti közlekedésnek folyamatosan, még a pályafelújítások idején is magas, az egyéni autós közlekedéssel versenyképes színvonalat kell biztosítania. Nem engedhető meg, hogy a vasúttársaság nemtörődömségből vagy spórolási céllal ne pótolja a kieső kapcsolatokat, a jövőben pedig a felújítások és karbantartások során a kivitelező kényelme helyett az utasok szempontjait kell elsődlegesnek tekinteni, és csak a lehető legkisebb korlátozásokat bevezetni" - írják.
Kedves Olvasónk!
Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.
A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.
Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.
Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!