A BKK 366 darab jegykiadó automatát üzemeltet, ezek 2019. január 1. és szeptember 30. között mintegy 14,4 millió tranzakciót bonyolítottak le, írja az Alfahír a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tájékoztatására hivatkozva.
A lap kérdésére a BKK elmondta, hogy az idei év első kilenc hónapjában az ügyfelek:
- 0,026 százaléka nem kapott visszajáró pénzt,
- 0,017 százaléka nem kapott jegyet vagy bérletet a gépekből.
Az arányok így igen kicsinek tűnnek, a 14,4 milliós tranzakciószámnál azonban ez azt jelenti, hogy:
- 3744 fő nem kapott visszajáró pénzt,
- 2448 fő nem kapott jegyet vagy bérletet a gépekből.
A lap megjegyzi, a jegy- és bérletárak ismeretében feltételezhető, hogy több tízmillió sorsa függhetett attól, hogy a vásárló otthagyták-e az automatákat, vagy az ügyfélszolgálathoz fordultak.
A BKK mindenesetre úgy véli, az automaták sikeresek, gyorsak és kényelmesen használhatóak, ráadásul ezek bonyolítják a teljes forgalom több mint 60 százalékát.