Megint kisiklott egy vonat a Keletiben

  • narancs.hu
  • 2024. október 21.

Lokál

Eltört egy csúcssín és kisiklott egy vonat, a MÁV-vezérigazgató szerint az új balesetnek semmi köze a nyárihoz. 

Jelentős késésekről, vonatok kieséséről számolt be hétfő hajnalban a Mávinform a Facebookon, a posztban azt írták, hogy "műszaki ok miatt a Keleti pályaudvaron 15-20, esetenként 20-30 perces késéssekkel közlekedhetnek egyes vonatok". 

A Telex ugyanakkor úgy tudja, hogy eltört egy csúcssín, ezért ismét kisiklott egy vonat, ami nincs rajta a sínen, ez akadályozza a vonatközlekedést.

Ugyanerről posztolt Vitézy Dávid fővárosi képviselő is, aki fotókat is közzétett. Vitézy azt írta, úgy tudja, nem történt személyi sérülés, a nyár végi hasonló eset (amikor egy InterCity siklott ki a pályaudvaron) után pedig illene igen gyorsan magyarázatot adnia a MÁV-nak arra, hogy történhetett ez meg ismét ugyanott.

FRISSÍTÉS: 

Később Hegyi Zsolt MÁV-vezérigazgató is posztolt az ügyről, a posztban elismerte, hogy "a Keleti pályaudvaron egy alacsony sebességgel haladó mozdony egy tengellyel kisiklott a pályáról". Mint írta, egy szerelvényvonat volt, így utast nem szállított, sőt a közelében sem tartózkodott, senki nem sérült meg, a mozdonyvezető sem, aki észlelte a pályahibát és ennek megfelelően cselekedett.

Hegyi arról ír, hogy bár érthető, hogy erről mindenkinek eszébe jut az augusztusi, jóval súlyosabb siklásos baleset, a két esetnek szerinte műszaki értelemben nincs köze egymáshoz, hiszen az akkori balesetért felelős csavarokat azóta minden indokolt helyen átvizsgálták és az állapotuktól függetlenül, pusztán a koruk alapján lecserélték.

Hozzátette, hogy a jelenlegi baleset okait alaposabb vizsgálatnak kell tisztáznia, de más áll a hátterében, ugyanis itt a csúcssín tört el.

Hegyi Zsolt azt is írta, hogy már korábban döntést hoztak arról, hogy jövőre végrehajtják a Keleti-programot, amelyben a pályaudvar teljes váltókörzetét felújítják, bár ehhez egy időre ki kell majd vonni a forgalomból a pályaudvart. 

"Addig az eddiginél gyakoribb, alaposabb vizsgálatokkal és szigorú biztonsági intézkedésekkel teszünk azért, hogy az ilyen és ehhez hasonló balesetek megelőzhetők legyenek, vagy mint ebben az esetben, a hatásuk minimalizálható legyen. Kollégáim ezekben a pillanatokban is megfeszített tempóban dolgoznak azért, hogy a forgalom mielőbb helyreállhasson a Keleti pályaudvarnál" – írta. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.