„Nem látunk mást, mint beragadó utasokat”

  • narancs.hu
  • 2017. június 23.

Lokál

Nem mehet így tovább a 3-as metró! Ja, nem is megy.

Elég nehéz olyan hetet találni, amikor nincs semmi gond a hármas metró működésével, és az új szerelvények gondtalanul siklanak végig a régi síneken. Ma reggel például a Nyugati pályaudvarnál ácsorogtak a metrószerelvénybe ragadva az utasok, cirka 12 percen át.

Erre reagálva a Közlekedő Tömeg nevű civil szervezet felszólította Tarlós István főpolgármestert és a BKV felelős vezetőit, hogy „azonnal vonják ki a forgalomból az állandó hibákkal küszködő, balesetveszélyes és ezért utasszállításra alkalmatlan, »felújított« orosz metrószerelvényeket, és független tanúsító szervezettel vizsgáltassák át azokat”. Közleményükben hangsúlyozzák: lett volna lehetőség új, 21. századi metrókocsikat vásárolni, nem tették, akkor legyenek úrrá a helyzeten és vizsgáltassák be a szerelvényeket.

„Tarlós István szerint ne a pletykáknak higgyünk, nézzük meg saját szemünkkel a felújított szerelvényeket, de mi nem látunk mást, mint beragadó utasokat, nem működő vésznyitót, helytelen oldali ajtónyitást, egyre gyakoribb csúcsidei metrópótlást és méltatlan városvezetői kommunikációt. Az ügyfeleket nem lehet a maihoz hasonló félelmetes körülmények közé sodorni, ehhez képest a főpolgármester bocsánatkérés helyett csak gyermekbetegségekre és az ördögre hivatkozik, miközben arról egy szót sem hallani, hogy az orosz céget esetleg megkötbéreztetnék az okozott – több esetben balesetveszélyes helyzeteket is teremtő – károkért.”

A Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének vezetője, Gulyás Attila is reagált a ma reggeli esetre, ő az MTI-nek azt mondta: jó a felújított orosz metrószerelvények konstrukciója, de rossz a rendszerek összehangolása, és szoftveres hibák is hátráltatják a közlekedést. Az ajtónyitásért ugyanis egy szoftver felel, ami a vonatbefolyásoló rendszerrel is kapcsolatban van. „A rendszer rossz adatokat kapott arról, hogy a metró pontosan hol helyezkedik el, ezért nem engedélyezte az ajtónyitást.” Gulyás szerint új szoftverre lenne szükség, így nem mehetnek tovább a dolgok a hármas metró szerelvényeivel.

A metró felújítási tervéről itt írtunk bővebben:

Elfüstölög még - A hármas metró felújítása

A hármas metró siralmas állapota közismert, igaz, a BKV szerint nem életveszélyes az alagút – a BKK azonban az erről szóló jelentést titkosította. A felújításra vonatkozó tervek december végére készültek el, s ezek alapján sokkal többe kerülne a megvalósítás, mint amennyire a fővárosnak futja.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.