A sort a Csepreghy és a Nap utcával kezdték, a héten a Krúdy és a Múzeum utca következik. A szabályozást arra hivatkozva kezdte el az önkormányzat, hogy a kerület sűrűn lakott részein kiemelt problémává vált a járdán parkolás. Az egyébként is keskeny járdák felülete a felparkoló kocsik miatt még jobban leszűkül, a gyaloglóknak, babakocsival, kerekesszékkel közlekedőknek komoly gondot okoz a haladás – írja a Telex.
Ezért az önkormányzat úgy döntött, „járdafelszabadítás” címén járdafelületeket szabadít meg a parkoló autóktól,
hiszen a KRESZ-ben is az áll, hogy járdán csak akkor szabad megállni, ha a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad.
Augusztus elején a Csepreghy és a Nap utcában alakították át a felfestéseket, de parkolóhely itt még nem szűnt meg, csak a félig a járdára parkolás lehetősége változott.
A héten a Krúdy és a Múzeum utcában folytatódik az átalakítás, itt már 21 parkolóhelyet megszüntetnek. Megszűnik az egyik oldali parkolósáv a Bródy Sándor, a Krúdy, a Nap, a Puskin és a Szentkirályi utcák egy-egy szakaszán. A Krúdy utca érintett szakasza átépül 2024 elejére. Nyolc utcában összesen 101 parkoló szűnik meg.
A parkolóhely-csökkentést az önkormányzat azzal készítette elő, hogy a fővárosi kerületek közül elsőként emelte meg drasztikusan a lakossági parkolás éves díját: 0 forintról egyből legalább 18 ezer forintra ugrott az összeg, vagy ennél jóval többre.
Ennek eredményeként csökkent a parkolási nyomás Józsefvárosban, ami azt jelenti, hogy a kiadott lakossági várakozási engedélyek száma 20 százalékkal lett kevesebb. Ugyanakkor kimondottan lakossági parkolózónák kialakítását kezdte meg a VIII. kerület.
A változásokat Józsefváros vezetése az önkormányzat honlapján és közösségi oldalán, valamint a kerületi városfejlesztő cég oldalán kommunikálja. A lakossági parkolási kedvezmény mértékének a megváltoztatását a helyileg ellenzékben levő Fidesz-frakció egyszerűen a családok megsarcolásának tartja.