A Netfix végre elárulta, melyek a legnépszerűbb filmjei
BirdBox_top_story_lead.jpg

A Netfix végre elárulta, melyek a legnépszerűbb filmjei

  • narancs.hu
  • 2020. július 15.

Mikrofilm

Nem, nem a Bird Box az első.

A Netflix történetében először nyilvánosságra hozta, melyik volt a 10 legsikeresebb saját gyártású filmje.

Az első négy hét megtekintései alapján a lista első helyén a Tyler Rake: A kimenekítés (Extraction) áll, amit a bemutatása utáni első hónapban 99 millióan néztek meg. Ebben a számban benne van annak hatása is, hogy a film bemutatója idén tavasszal volt, amikor a lezárások miatt a mozik sem voltak nyitva, és a kényszerű otthonmaradások miatt megnőtt a Netflix előfizetőinek száma is.

A második helyen a Madarak a dobozban (Bird Box) áll, 89 millió megtekintéssel harmadik a Spenser az igazság nyomában (Spenser Confidental) 85 millió megtekintéssel, negyedik pedig a Hatan az alvilágból (6 Underground).

A lista picit rávilágít, milyen tartalmak a legnépszerűbbek a Netflixen. A szolgáltató nagyon ritkán hoz nyilvánosságra nézettségi adatokat, és nagyon megválogatja, milyen információkat publikál. Az első hónapban 80 milliós nézettség feletti számot produkáló négy film mind akció vagy thriller, és nagy hollywoodi sztárok a főszereplők: Chris Hemsworth, Sandra Bullock, Mark Wahlberg, Ryan Reynolds.

A top 10-be belefért három vígjáték és Martin Scorsese nagyszabású gengszterfilmje Az ír (The Irishman) is.

Az utóbbi években a Netflix több filmet gyártott, mint bármelyik nagy hollywoodi stúdió.

A lista második fele így alakult: ötödik a Murder Mistery (73 milliós nézettség), hatodik Az ír (64,2 millió), hetedik a Határok mentén (Triple Frontier) 63 milliós nézettséggel, nyolcadik A másik Missy (The Wrong Missy) 59 milliós nézettséggel, kilencedik A platform (56,2 millió) tizedik pedig A tökéletes pasi (The Perfect date), amit 48 millióan láttak a bemutatása utáni első hónapban.

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.