A színpadon támadták meg a botrányos standupost

Mikrofilm

Dave Chapelle-t előadás közben vitte földre támadója. A balhéval utóbbi járt rosszabbul.

Úgy néz ki, Will Smith pofonja nemcsak az Oscar-gálán ejtett szégyenfoltot, de van, akit arra is felbátorított, hogy a színészhez hasonlóan a színpadon vegyen revansot a komikusokon. A standuposoknak eddig legfeljebb füttyökkel és rosszalló tekintetekkel kellett szembenézniük, most viszont úgy tűnik, a testi épségük is veszélybe került.

A szókimondó előadásairól, senkit – kritikusai szerint főleg a transzneműeket – nem tisztelő vicceiről ismert Dave Chapelle-lel legalábbis ez történt: kedden a Netflix Is a Joke Festival című eseményen adott elő a Hollywood Bowl-on, amikor a közönség soraiból valaki a színpadra rohant és a földre vitte őt előadás közben.

A támadót a biztonságiak hamar elrángatták, majd őrizetbe vették. A Los Angeles-i rendőrség szerint egy szúrófegyvert is lefoglaltak tőle, az eset tehát akár tragédiába is fordulhatott volna. Szerencsére nem így lett, Chapelle pedig a rövid közjáték után sajátos stílusában beszólt az ismeretlen férfinek; megjegyezte, hogy biztos egy felháborodott transz férfiről van szó, majd folytatta a show-t.

A támadó ezzel szemben elég rosszul járt: sérülései miatt kórházba szállították, a közösségi média pedig máris megtelt olyan felvételekkel, amelyeken látszik, hogy törött karral és zúzódásokkal teszik be a mentőkocsiba. A hírek szerint nem csak a biztonságiak nem bántak vele kesztyűs kézzel: Busta Rhymes rappernek és Jamie Foxx Oscar-díjas színésznek is volt hozzá pár keresetlen szava. Utóbbit végül a színpadra is visszahívták, ahol a színész elmondta: Chapelle egy zseni, akit minden körülmények között meg kell védeni.

A botrány pikantériája, hogy a Buzzfeed helyszínen tartózkodó riportere szerint a támadás előtt a komikus épp arról beszélt, hogyan erősítette meg biztonsági szolgálatát az Oscaron történt incidens miatt. A közönség soraiban ott ült az a Chris Rock, aki a díjkiosztón elszenvedte azt a bizonyos pofont. A hírek szerint azon viccelődött, hogy biztos Will Smith volt az, aki Chapelle-re is rárontott.

A történtek után az eseményt szervező Netflix és a komikus is közleményt adott ki. Előbbi megerősítette, hogy fontos számukra az alkotók védelme és az erőszak minden formáját elítélik. Utóbbi inkább arról szólt, nem szabad hagyni, hogy az ilyen esetek elhomályosítsák az egész előadást. Külön kiemelték például, hogy Chapelle immár a Monty Pythonnal fej-fej mellett áll a Hollywood Bowl-ban tartott előadások számát tekintve.

A Dave Chapelle-ről, botrányairól és legújabb, Netflix-es showjáról szóló írásunk itt olvasható.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.

Gyurcsány abbahagyta

Arra, hogy miért, és hogy miért pont most hagyta abba, lehet racionális magyarázatot találni a külső szemlélőnek is, azzal együtt, hogy e személyes döntés valódi okairól biztosat egyetlen ember tudhat; esetleg kettő. A DK (is) csúnyán megbukott a tavaly júniusi EP-választáson, és bejött a képbe Magyar Péter és a Tisza; és a vak is látta, hogy ha van jövő az ellenzéki oldalon, az a Tiszáé. Ha valaki, akkor a Tisza kanyarítja be az addig ilyen-olyan ellenzéki pártokkal rokonszenvező és mérsékelt lelkesedéssel, de rájuk szavazó polgárokat.

Lengyel Tamás: A hallgatás igen­is politizálás!

Elegem van abból, hogyha elhangzik egy meredek kijelentés, amelytől, úgy érzem, kötelességem elhatárolódni, vagy legalábbis muszáj reagálnom, akkor felcímkéznek, hogy én politizálok – míg aki csak hallgat, az nem politizál – mondja interjúnkban a színész, aki azt is elárulta, hogy melyik politikusra hajaz leginkább a kormánypárti álinfluenszere.