A színpadon támadták meg a botrányos standupost

Mikrofilm

Dave Chapelle-t előadás közben vitte földre támadója. A balhéval utóbbi járt rosszabbul.

Úgy néz ki, Will Smith pofonja nemcsak az Oscar-gálán ejtett szégyenfoltot, de van, akit arra is felbátorított, hogy a színészhez hasonlóan a színpadon vegyen revansot a komikusokon. A standuposoknak eddig legfeljebb füttyökkel és rosszalló tekintetekkel kellett szembenézniük, most viszont úgy tűnik, a testi épségük is veszélybe került.

A szókimondó előadásairól, senkit – kritikusai szerint főleg a transzneműeket – nem tisztelő vicceiről ismert Dave Chapelle-lel legalábbis ez történt: kedden a Netflix Is a Joke Festival című eseményen adott elő a Hollywood Bowl-on, amikor a közönség soraiból valaki a színpadra rohant és a földre vitte őt előadás közben.

A támadót a biztonságiak hamar elrángatták, majd őrizetbe vették. A Los Angeles-i rendőrség szerint egy szúrófegyvert is lefoglaltak tőle, az eset tehát akár tragédiába is fordulhatott volna. Szerencsére nem így lett, Chapelle pedig a rövid közjáték után sajátos stílusában beszólt az ismeretlen férfinek; megjegyezte, hogy biztos egy felháborodott transz férfiről van szó, majd folytatta a show-t.

A támadó ezzel szemben elég rosszul járt: sérülései miatt kórházba szállították, a közösségi média pedig máris megtelt olyan felvételekkel, amelyeken látszik, hogy törött karral és zúzódásokkal teszik be a mentőkocsiba. A hírek szerint nem csak a biztonságiak nem bántak vele kesztyűs kézzel: Busta Rhymes rappernek és Jamie Foxx Oscar-díjas színésznek is volt hozzá pár keresetlen szava. Utóbbit végül a színpadra is visszahívták, ahol a színész elmondta: Chapelle egy zseni, akit minden körülmények között meg kell védeni.

A botrány pikantériája, hogy a Buzzfeed helyszínen tartózkodó riportere szerint a támadás előtt a komikus épp arról beszélt, hogyan erősítette meg biztonsági szolgálatát az Oscaron történt incidens miatt. A közönség soraiban ott ült az a Chris Rock, aki a díjkiosztón elszenvedte azt a bizonyos pofont. A hírek szerint azon viccelődött, hogy biztos Will Smith volt az, aki Chapelle-re is rárontott.

A történtek után az eseményt szervező Netflix és a komikus is közleményt adott ki. Előbbi megerősítette, hogy fontos számukra az alkotók védelme és az erőszak minden formáját elítélik. Utóbbi inkább arról szólt, nem szabad hagyni, hogy az ilyen esetek elhomályosítsák az egész előadást. Külön kiemelték például, hogy Chapelle immár a Monty Pythonnal fej-fej mellett áll a Hollywood Bowl-ban tartott előadások számát tekintve.

A Dave Chapelle-ről, botrányairól és legújabb, Netflix-es showjáról szóló írásunk itt olvasható.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.