A színpadon támadták meg a botrányos standupost

Mikrofilm

Dave Chapelle-t előadás közben vitte földre támadója. A balhéval utóbbi járt rosszabbul.

Úgy néz ki, Will Smith pofonja nemcsak az Oscar-gálán ejtett szégyenfoltot, de van, akit arra is felbátorított, hogy a színészhez hasonlóan a színpadon vegyen revansot a komikusokon. A standuposoknak eddig legfeljebb füttyökkel és rosszalló tekintetekkel kellett szembenézniük, most viszont úgy tűnik, a testi épségük is veszélybe került.

A szókimondó előadásairól, senkit – kritikusai szerint főleg a transzneműeket – nem tisztelő vicceiről ismert Dave Chapelle-lel legalábbis ez történt: kedden a Netflix Is a Joke Festival című eseményen adott elő a Hollywood Bowl-on, amikor a közönség soraiból valaki a színpadra rohant és a földre vitte őt előadás közben.

A támadót a biztonságiak hamar elrángatták, majd őrizetbe vették. A Los Angeles-i rendőrség szerint egy szúrófegyvert is lefoglaltak tőle, az eset tehát akár tragédiába is fordulhatott volna. Szerencsére nem így lett, Chapelle pedig a rövid közjáték után sajátos stílusában beszólt az ismeretlen férfinek; megjegyezte, hogy biztos egy felháborodott transz férfiről van szó, majd folytatta a show-t.

A támadó ezzel szemben elég rosszul járt: sérülései miatt kórházba szállították, a közösségi média pedig máris megtelt olyan felvételekkel, amelyeken látszik, hogy törött karral és zúzódásokkal teszik be a mentőkocsiba. A hírek szerint nem csak a biztonságiak nem bántak vele kesztyűs kézzel: Busta Rhymes rappernek és Jamie Foxx Oscar-díjas színésznek is volt hozzá pár keresetlen szava. Utóbbit végül a színpadra is visszahívták, ahol a színész elmondta: Chapelle egy zseni, akit minden körülmények között meg kell védeni.

A botrány pikantériája, hogy a Buzzfeed helyszínen tartózkodó riportere szerint a támadás előtt a komikus épp arról beszélt, hogyan erősítette meg biztonsági szolgálatát az Oscaron történt incidens miatt. A közönség soraiban ott ült az a Chris Rock, aki a díjkiosztón elszenvedte azt a bizonyos pofont. A hírek szerint azon viccelődött, hogy biztos Will Smith volt az, aki Chapelle-re is rárontott.

A történtek után az eseményt szervező Netflix és a komikus is közleményt adott ki. Előbbi megerősítette, hogy fontos számukra az alkotók védelme és az erőszak minden formáját elítélik. Utóbbi inkább arról szólt, nem szabad hagyni, hogy az ilyen esetek elhomályosítsák az egész előadást. Külön kiemelték például, hogy Chapelle immár a Monty Pythonnal fej-fej mellett áll a Hollywood Bowl-ban tartott előadások számát tekintve.

A Dave Chapelle-ről, botrányairól és legújabb, Netflix-es showjáról szóló írásunk itt olvasható.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.