Animációs filmet küldünk Oscarra

  • narancs.hu
  • 2023. szeptember 8.

Mikrofilm

A Kojot négy lelke már több nemzetközi elismerést is kapott.

A Kojot négy lelke című animációs filmet jelöli Magyarország a „legjobb nemzetközi film” kategóriában a 2024-es Oscar-díjra – közölte a Nemzeti Filmintézet.

A film Bereményi Géza és Gauder Áron (a Nyócker! rendezője) forgatókönyvéből készült, a producer Temple Réka. A rajzokat a rendező, Gauder Áron készítette, az animációs rendező Baumgartner Zsolt volt, a film zenéit autentikus indián dalokból állították össze. A filmben szereplő zeneszámokat kortárs indián előadók, míg a külföldön vetített angol szinkronos verzióhoz a szereplők hangját indián művészek adták.

Az animációs filmek legnagyobb presztízsű fesztiválján, a franciaországi Annecyben a Kojot négy lelke nyáron elnyerte a zsűri díját,illetve sanghaji fesztiválon is elnyerte a legjobb animációs filmnek járó díjat.

Azóta már több mint 30 fesztiválra kapott meghívást. Gauder Áron animációs filmje nyerte meg a fődíjat a 16. Kecskeméti Animációs Filmfesztiválon is.

A film „az indiánok teremtésmítoszán keresztül az emberiség előtt álló kihívásokra hívja fel a figyelmet, és felteszi a kérdést, hogy vajon sikerül-e mindannyiunknak megtalálnunk a helyünket az élet nagy körforgásában, amíg nem késő” – áll a közleményben.

„Ez a film rólunk szól, napjaink emberéről. A mitikus szereplők sorsán keresztül megtapasztalhatjuk, hogyan élhetünk harmóniában a természettel. Bízom benne, hogy a történet segít válaszokat adni arra, hogy ki vagyunk, mi a feladatunk, milyen irányba induljunk”

– nyilatkozta Gauder Áron rendező-forgatókönyvíró.

A filmről ide kattintva tudhat meg további információkat.

A jelöltek listáját 2024. január 23-án hozzák nyilvánosságra, a díjátadó május 10-én lesz.

A filmet a hazai mozikban márciusban mutatta be a Vertigo Média, szeptember 21-től elérhető lesz a Filmintézet streaming platformján, a Filmio-n is.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.