Animációs filmet küldünk Oscarra

  • narancs.hu
  • 2023. szeptember 8.

Mikrofilm

A Kojot négy lelke már több nemzetközi elismerést is kapott.

A Kojot négy lelke című animációs filmet jelöli Magyarország a „legjobb nemzetközi film” kategóriában a 2024-es Oscar-díjra – közölte a Nemzeti Filmintézet.

A film Bereményi Géza és Gauder Áron (a Nyócker! rendezője) forgatókönyvéből készült, a producer Temple Réka. A rajzokat a rendező, Gauder Áron készítette, az animációs rendező Baumgartner Zsolt volt, a film zenéit autentikus indián dalokból állították össze. A filmben szereplő zeneszámokat kortárs indián előadók, míg a külföldön vetített angol szinkronos verzióhoz a szereplők hangját indián művészek adták.

Az animációs filmek legnagyobb presztízsű fesztiválján, a franciaországi Annecyben a Kojot négy lelke nyáron elnyerte a zsűri díját,illetve sanghaji fesztiválon is elnyerte a legjobb animációs filmnek járó díjat.

Azóta már több mint 30 fesztiválra kapott meghívást. Gauder Áron animációs filmje nyerte meg a fődíjat a 16. Kecskeméti Animációs Filmfesztiválon is.

A film „az indiánok teremtésmítoszán keresztül az emberiség előtt álló kihívásokra hívja fel a figyelmet, és felteszi a kérdést, hogy vajon sikerül-e mindannyiunknak megtalálnunk a helyünket az élet nagy körforgásában, amíg nem késő” – áll a közleményben.

„Ez a film rólunk szól, napjaink emberéről. A mitikus szereplők sorsán keresztül megtapasztalhatjuk, hogyan élhetünk harmóniában a természettel. Bízom benne, hogy a történet segít válaszokat adni arra, hogy ki vagyunk, mi a feladatunk, milyen irányba induljunk”

– nyilatkozta Gauder Áron rendező-forgatókönyvíró.

A filmről ide kattintva tudhat meg további információkat.

A jelöltek listáját 2024. január 23-án hozzák nyilvánosságra, a díjátadó május 10-én lesz.

A filmet a hazai mozikban márciusban mutatta be a Vertigo Média, szeptember 21-től elérhető lesz a Filmintézet streaming platformján, a Filmio-n is.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.