Apából fiú, Anthony Hopkinsból Hugh Jackman

  • narancs.hu
  • 2022. szeptember 2.

Mikrofilm

A moziban is folytatódik Florian Zeller színházi trilógiája, Az apa után itt A fiú.

A tavalyi Oscar-gála egyik főszereplője és legnagyobb meglepetése volt Az apa című megrázó dráma: a francia színpadi író, Florian Zeller a Broadway és a West End után Hollywoodot is sikeresen bevette vele, hiszen nemcsak elnyerte a legjobb adaptált forgatókönyv díját, de Anthony Hopkins is győzött a legjobb férfi főszereplők között. Utóbbi valószínűleg a szervezőket is meglepte: az előzetes várakozások a nemrég elhunyt Chadwick Boseman sikerét jelezték előre, ami azt jelenthette volna, hogy egy megható érzelmi csúcsponttal ér véget a gála. Ehelyett Hopkins győzött, aki nemhogy nem volt jelen a díjátadón, de még Zoomon sem csatlakozott az eseményhez. Az apáról szóló kritikánkat ide kattintva olvashatja.

A film sikerének köszönhetően hamar zöld utat kapott Florian Zeller színpadi trilógiájának második része,  a The Son, azaz A fiú is. Ez ugyanúgy egy a múlt árnyaival birkózó családról szól, melyben a 17 éves Nicholas az apjához költözik. Szülei két éve váltak el, a fiú pedig többé nem érzi magát biztonságban anyjával. Apjának azonban immár új családja van, ráadásul új álláslehetőséget is kap Washingtonban, a sok változás pedig számos eltemetettnek hitt érzelmet és sérülést hoz felszínre a családtagokban.

A fiú szerepében az eddig kisebb mellékszerepekben látott Zen McGrath látható, anyját Laura Dern, apját Hugh Jackman, annak barátnőjét Vanessa Kirby alakítják. Ismét feltűnik majd a filmben Anthony Hopkins is, ezúttal mellékszerepben. A mozit a Sony Pictures Classic forgalmazza, és a tervek szerint a velencei és torontói filmfesztiválon mutatják majd be, hogy aztán az elődjéhez hasonlóan letarolja a díjszezont. A szóbeszéd máris beindult: főleg Vanessa Kirbynek és Hugh Jackmannak jósolnak Oscar-jelölést. Mindkettejüknek ez lenne a második: Kirbyt legutóbb Mundruczó Kornél filmjéért, a Pieces of a Womanért, Jackmant pedig A nyomorultak 2012-es adaptációjáért jelölték.

A filmet a fesztiváldebüt után november 11-én mutatják be a tengerentúli mozikban. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.