Drogdílerek fenyegették meg Natalie Portman új sorozatának stábját

  • narancs.hu
  • 2022. augusztus 31.

Mikrofilm

Ötvenezer dollárt követeltek, de nem kapták meg.

A filmezés veszélyes üzem tud lenni, főleg ha nem egy biztonságos stúdió berkein belül zajlik. Az egész filmvilágot megrázta, amikor a Narcos című sorozat stábtagját lelőtték, mikor épp forgatási helyszín után kutatott Mexikóban. A Netflix sorozata épp a drogbiznisz veszélyes világát mutatta be. A hírek szerint azonban majdnem hasonló történt Natalie Portman legújabb, az Apple-nek forgó sorozatával, amely egy látszólag sokkal ártatlanabb témáról szól.

Alma Har’el Lady In The Lake című sorozata Laura Lippman azonos című könyvének adaptációja, amely 1966-ban játszódik. Ebben egy édesanya egy megoldatlan gyilkossági ügybe botlik, majd úgy dönt, ő maga vág neki az oknyomozásnak. Munka közben kapcsolatba kerül egy másik nővel, aki a helyi fekete közösség igazáért küzd. A főszerepet Natalie Portman és Moses Ingram alakítja, a forgatás pedig most nyáron kezdődött Baltimore-ban – aztán hamar abba is maradt.

A helyszínen ugyanis drogdílerek jelentek meg, akik igyekeztek kiüríteni a helyszínt és azzal fenyegetőztek, hogy lelövik az egyik stábtagot, ha nem kapnak 50 ezer dollárt, ami több mint 20 és fél millió forintnak felel meg. A produkció vezetője azonban elutasította a fenyegetést és leállította a forgatást. Mindez elég tökös húzásnak tűnik, ráadásul a jelek szerint be is jött, ugyanis senki nem sérült meg, egy új helyszínen pedig tovább folytatták a munkát. Mivel a sorozatnak egyelőre nincs premierdátuma, nem tudni, mennyi kését okoz majd az átállás.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.