Egy korszak vége: új logót kapott a Dreamworks stúdió

Mikrofilm

Van, ami már soha nem lesz ugyanolyan a stúdió filmjei előtt, a horgászó kisfiú immár nem csak horgászik.

A legnagyobb stúdiók ikonikus logói immár hosszú évtizedek óta ugyanúgy a filmélmény részei, mint a stáblista előtti „The End” felirat – ki tudná például elképzelni a régi Star Wars filmeket a 20th Century Fox cégérének fanfárokkal teli megjelenése nélkül; vagy a Harry Potter-mozikat a változatos hangulatú WB-logó nélkül?

A DreamWorks jelképe hasonlóan ikonikusnak számít: a holdkaréjban ülő, horgászó fiú képe valószínűleg mindenki számára ismerős. A stúdiót Steven Spielberg, Jeffrey Katzenberg és David Geffen alapították 1994-ben, és a logó is egyikük, nevesül Spielberg ötlete volt. A rendező egy CGI-képet képzelt el, a feladattal pedig meg is bízták Robert Hunt illusztrátort, aki saját gyermekét használta a festmény modelljéért. Hunt képét végül George Lucas úttörő effektes cége, az Industrial Light & Magic animálta, az aláfestő zenét pedig maga John Williams komponálta hozzá. A logót először a Z, a hangya című 1998-as animációhoz használták, így, klasszikus formában pedig utoljára a Szinbád – A hét tenger legendája előtt tűnt fel 2003-ban.

2004-ben aztán változtattak rajta: immár a vízbe dobott csali helyett azt láthattuk, hogy a kisfiú léggömbökkel felrepül a holdig, ami aztán a DreamWorks D-betűjévé változik – mindezt pedig a Shrek egyik negédesen parodisztikus zenéje festi alá. A stúdió a 2004-es Shrek 2-től kezdve a 2009-es Szörnyek az űrlények ellen-ig használta ezt a logót, vagy ennek valamilyen változatát. Az újabb módosításra 2010-ig kellett várni: ekkor a kisfiú immár az űrben, a felhőket elűzve horgászik – bármekkora képzavart is jelent mindez. Az Így neveld a sárkányodat-tól a 2017-es Alsógatyás kapitány: Az első nagyon nagy film-ig tartott ki a dolog.

Nem sokkal azután, hogy a DreamWorks Animation a Universal részévé vált, új logót avattak: ebben a főszereplő kisfiú már nem mozog, ellenben az őt körülvevő felhők változatos formában elevenednek meg – a szándék szerint így akartak fejet hajtani az animáció fejlődése előtt. John Powell, több DreamWorks-mese zeneszerzője új dallamot is szerzett hozzá, felhasználva részleteket John Williams darabjából és a Shrek 2 filmzenéjéből. Ez a logó az Így neveld a sárkányodat 3-mal debütált – és egészen mostanáig meg is maradt. A szimbólum változásait és változatait az alábbi videón lehet végignézni.

A napokban azonban a stúdió bemutatta új logóját, melyen régóta nem látott ráncfelvarrást hajtottak végre. A

32 (!) másodperces friss bemutatóban ismét megelevenedik a kisfiú, hogy a holdkaréjon szörfözve útra keljen, és beköszönjön a cég legismertebb karaktereihez

– majd visszatérjen a felhők közé horgászni.

A jelenetben feltűnnek A rosszfiúk, az Így neveld a sárkányod, a Kung Fu Panda, a Bébi úr, a Trollok és a Shrek legismertebb alakjai is – azaz a szokásos hangulatfestés helyett a cég arra használta túlnyújtott bevezetőt, hogy bemutassa saját filmjeit és tulajdonait – vagy éppen hogy hencegjen velük.

Az új kisfilmet ugyanis nemcsak hossza, vagy épp amiatt érik kritikák, hogy a DreamWorks a jelek szerint valóban büszke Bébi úr című mozijára (amiből immár két film, két sorozat, számtalan kisfilm és különkiadás is készült, azaz senkit sem kellene meglepjen a dolog), hanem azért is, mert számtalan közönségkedvenc kimaradt belőle. Hogyan hagyhatták ki például a három mozifilmet, több spinoffot és sorozatot is megélt Madagaszkárt? Vagy mi indokolja az idén bemutatott, de szinte máris elfeledett A rosszfiúk szerepeltetését? Nem is beszélve a 2D-s animációkról, melyeknek nagy hagyományuk volt a DreamWorksnél, de mintha teljesen elfeledkeztek volna az olyan gyöngyszemekről, mint az Irány Eldorádó, az Egyiptom hercege, vagy épp a Szilaj, mely épp tavaly kapott folytatást.

Nem tudni, az új logó meddig húzza majd, mindenesetre a decemberben érkező Csizmás, a kandúr: Az utolsó kívánság előtt debütál majd. 

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódás és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk