Kendrick Lamar is nekifut az Oscarnak

Mikrofilm

A rapper a Pulitzer-díj után a legfőbb filmes elismerést is elhódítaná a legújabb albuma egyik számához készült kisfilmjével.

Hollywoodot is meghódítaná Kendrick Lamar – írtuk az elmúlt évek legnagyobb sikerű, legjelentősebb rapperéről, amikor kiderült, hogy összeállt a South Park alkotóival. A Matt Stone-Trey Parker párossal egy akcióvígjátékot terveznek, de az is előfordulhat, hogy mire ez elkészül, addigra Lamart már nemcsak Pulitzer-, hanem Oscar-díjas zenészként is emlegethetjük. A Variety szerint ugyanis a rapper kisfilmje komoly esélyekkel vág neki a következő Oscarnak.

Idén jelent meg Lamar ötödik stúdióalbuma, a Mr. Morale & the Big Steppers, amelyet minden komolyabb zenei újság az év legjobbjai között emleget. A lemezen – melyet többek között Eckhart Tolle spirituális tanító és a szexuális zaklatással megvádolt Kodak Black zenésztárssal együttműködve készített el – olyan Lamartól megszokott témák mellett mint a vallás, a család és a hírnév, többek között azzal is foglalkozik, hogyan változtatták meg előadóként, férjként és apaként a szakmai és közönségsikerek.

Az egyik legnagyobb feltűnést a We Cry Together című szám keltette a lemezről, amely olyan, mint egy minidráma és egy szabadvers keveréke: ebben az hallható, ahogy egy pár váltakozó intenzitással veszekszik; miközben sértéseket vágnak egymás fejéhez, a szöveg sokat elárul a mérgező kapcsolatok dinamikájáról és a napjainkban uralkodó férfi- és nőképről is.

A kisfilmben, melyet Lamar, Dave Free és Jake Schreier rendeztek, ugyanazok szerepelnek, akik előadják a dalt: maga a rapper, valamint Taylour Paige, aki a tavalyi Zola – Egy eszelős hétvége című mozival robbant be (kritikánk a fimlről itt), mely az első film volt, amely egy Twitter-bejegyzés adaptációja.

„Hatalmas kihívást jelentett hogy abban éljek, amit írtam, és hogy valóban ott legyek Taylourral együtt. Emlékszem, ahogy folyamatosan újra és újra átvettük, én pedig azt éreztem: a fenébe, még jobban értem ezt a karaktert, mert újraélem az energiáit és érzelmeit, és mert ez az egész annyira élő és direkt” – mondta a forgatásról a rapper. Hozzátette, egy kapcsolatban két, teljesen különböző világot kell összehozni az embereknek – a dalban és a klipben ennek nehézségeit akarta megmutatni. Free, az egyik rendező szerint Lamar kifejezett kérése volt, hogy a helyszínül szolgáló szoba fülledt, intenzív érzést keltsen.

Az elmúlt években az Oscar rövidfilm-formátumai számtalan sztárnak adtak lehetőséget, hogy kipróbálják magukat a filmezés terén. Kobe Bryant kosaras a sport iránti rajongásáról szóló verse adaptációjával nyerte el a díjat az animációs rövidfilmek kategóriájában; Matthew A. Cherry amerikaifocista ugyanebben a kategóriában győzött Hair Love című animációjával, melyből immár sorozat is készül; tavaly pedig az a Riz Ahmed vitte haza a Legjobb rövidfilm aranyszobrocskáját, akit színészként olyan filmjeiről ismerünk, mint A fém hangja (melyért a Legjobb főszereplők között ugyancsak Oscarra jelölték), vagy az Aznap éjjel című sorozat. Lamarnak azonban nem lesz könnyű dolga, számtalan kisfilmes versenytársa mellett ugyanis Taylor Swift is versenybe száll az Oscarért az All Too Well című dalának kisfilmjével.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.