Fiatal filmkészítők mutathatják meg, mit jelent számukra A félelem megeszi a lelket
Rainer-Fassbinder_top_story_lead.jpg
Rainer Werner Fassbinder

Fiatal filmkészítők mutathatják meg, mit jelent számukra A félelem megeszi a lelket

  • narancs.hu
  • 2020. június 30.

Mikrofilm

A Fassbinder-ihletettségű rövidfilmeket augusztus közepéig várják.

Hetvenöt éve, 1945-ben született Rainer Werner Fassbinder, az egyik legjelentősebb európai filmrendező, a német újfilm vezető figurája. 1966-ban mutatkozott be három rövidfilmmel, három évvel később pedig már játékfilmmel debütált.

A szerelem hidegebb a halálnált olyan díjnyertes és kritikuskedvenc mozik követtek, mint A zöldségkereskedő, a Petra von Kant keserű könnyei, vagy A szabadság ököljoga. 1982-ben, mindössze 37 évesen hunyt el - a rövid alkotói idő ellenére azonban ma is a szerzői film egyik legmegbecsültebb alakjaként tisztelik.

Legismertebb alkotása az 1974-es A félelem megeszi a lelket - ebben egy közpkorú német nő és egy fiatal marokkói vendégmunkás között szövődik románc. A törékeny boldogságot azonban a társadalom

rosszallása és rasszizmusa veszélybe sodolja.

A filmet a Cannes-i Filmfesztiválon Aranypálmára jelölték és elnyerte a kritikusok FIPRESCI-díját. Fassbinder 75. születésnapjára emlékezve a Goethe Intézet rövidfilmpályázatot hirdetett fiatal filmkészítők részére: háromtól hét percig terjedő hosszúságú videókat várnak, amelyeket a rendező klasszikusának címe, azaz A félelem megeszi a lelket ihletett.

Rainer Werner Fassbinder

Rainer Werner Fassbinder

Fotó: TIFF

 

A pályázatok bármilyen technikával készülhetnek, játék-, dokumentum- és animációs filmeket is várnak. A legjobban sikerült videók készítői kéthetes németországi nyelvtanfolyamot és ajándékutalványt nyerhetnek, a győztes pályamunkák pedig megjelenhetnek az intézet felületein.

Beküldési határidő: 2020. augusztus 20.

A pályázati feltételek itt olvashatóak, további részletek pedig a Goethe Intézet honlapján.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.