Tévétorrent

Julia Roberts és mosolya: nehéz kifogásokat találnunk

Mikrofilm

A terápia annyi, hogy a visszatérők Julia Robertsszel beszélgetnek, és ha ez mégsem lenne elég: a kezelésnek van egy titkos összetevője is.

Homecoming. A cím egy rek­reációs programot takar, amely a háborúból hazatérő katonáknak segítene feldolgozni a történteket és visszailleszkedni a társadalomba. A terápia annyi, hogy a visszatérők Julia Robertsszel beszélgetnek, és ha ez mégsem lenne elég: a kezelésnek van egy titkos összetevője is. E köré a titok köré épül ez az összeesküvős krimi-thriller keverék.

A két idősíkban futó sztori emlékképek összerakásának kísérlete: a terápia végeztével ugyanis furcsa módon senki, még Julia Roberts sem emlékszik a pontos történetekre. Mindezt a mindössze 30 perces részek rendkívül jó dramaturgiával tudják elővezetni. Jó ritmusú a feszültség adagolása, és nyomasztó az atmoszféra. Mindez attól nagy szó, mert a sorozat kétszemélyes beszélgetésekből áll, ilyesmivel viszonylag ritkán sikerül sokáig fenntartani az izgalmakat.

A Mr. Robotot is jegyző Sam Esmail azonban egy audiovizuális műremeket is ad mindehhez: rendkívül átgondolt, igényes képek és szimbólumok, kidolgozott kameramozgás, amelyek legalább annyira támogatják és viszik előre a történéseket, mint maguk a dialógusok.

Julia Roberts és mosolya is hozzáidomult az önmagát kereső és vádló középkorú szociális munkás szerepéhez. S ezen még túl is tesz Shea Whigham figurája és játéka: ügyetlen, szürke, elnyomott hivatalnok, aki egy panaszbejelentés miatt kezd el kutatni a Homecoming program után, majd aktakukacból igazi igazságkereső, csendes hőssé válik. Ha megfeledkezünk a zárójelenet és a háttérben álló összeesküvés részleteinek elkönnyelműsködéséről, akkor nehéz kifogásokat találnunk.

Magyar felirat: Segédmunkás


Figyelmébe ajánljuk

Helikopterezni muszáj

A két éve nyáron Szivásváradra a huszárokhoz és a lipicai méneshez helikopterrel utazó Szalay-Bobrovniczky Kristófnak most jutott eszébe vizsgáltatni Ruszin-Szendi Romulusz korábbi helikopterhasználatát. 

A gépben feszít az erő

  • - minek -
A kanadai performer-zenész-költő, Marie Davidson jó másfél évtizede olyan szereplője az elektronikus tánczene kísérletező vonulatának, aki sosem habozott reflektálni saját közegére és a rideg, technológia-központú világra.

A bogiság és a bogizmus

  • Forgách András

bogi – így, kisbetűvel. Ez a kiállítás címe. Titokzatos cím. Kire vonatkozik? Arra, akit a képek ábrázolnak, vagy aki a képeket készítette?

Az igazi fájdalom

Reziliencia – az eredetileg a fizikában, a fémek ellenállására használt kifejezés a pszichológia egyik sűrűn használt fogalmává vált a 20. század második felében.

Ezt kellett nézni

Lehet szeretni vagy sem – mi is megtettük már mindkettőt ezeken az oldalakon –, de nem nagyon lehet elvitatni Kadarkai Endrétől, hogy elképesztő szorgalommal és kitartással építi műsorvezetői pályáját.