Ian McShane a Narancsnak: "Mindenki visszajött, aki még élt"

  • 2019. június 7.

Mikrofilm

Az HBO tizenhárom év után döntött úgy, hogy egy tévéfilm erejéig utat enged korábbi sikersorozata, a Deadwood végső befejezésének. Az angol színésszel Los Angelesben találkoztunk.

MN: Nehéz volt visszarázódni Al szerepébe?

IMS: Nem, egyáltalán nem. A kosztümnek sokat köszönhetek. Ahogy felöltöttem magamra újra azt a büdös kabátot, amit 13 éve nem mostak ki, már benne is voltam a figurában.

MN: Egyszer azt nyilatkozta, hogy „minden jó film képes visszavinni minket az időben”. Eszerint jó film a Deadwood?

IMS: Igen, éppen az ilyesmikre gondoltam. A Deadwood – A film képes visszavinni az 1870-es évekbe. A sorozat is képes volt rá. Deadwoodban egy társadalom próbálta magát felépíteni, és pontosan ezt próbálta annak idején a sorozat is – ezért változott annyit az évek során, és ezért tartom jelentősnek a Deadwoodot a sorozatok között. És ez a jó a filmben is, hogy sikerült változnia a miliőjének a történet szerint is eltelt bő egy évtizedben. Tizenhárom évig, amíg „nem jártunk” Deadwoodban, fejlődött a város, néhány egykori, faépület helyén már téglaházak állnak, a hotelt kibővítették. (...)

MN: Azonnal igent mondott a visszatérésre?

IMS: Már jó ideje beszélgettünk a folytatás lehetőségéről. Szó szerint ugyanabban a cipőben jártunk Timmel (Timothy Olyphant), hogy egyszerűen nem tudtuk egyeztetni a forgatás időpontját. Mire meglett a forgatókönyv, mire mindenkit össze tudtak volna rántani, addigra mi már máshol leszerződtünk. Meg kellett fordítani a dolgot: Timmel és velem kellett elsőként egyeztetni, amikor az megvolt, akkor lehetett mindenki mást hívni. Voltak kisebb-nagyobb csúszások, mert sokan szintén dolgoztak, de mindenki visszajött, aki még élt. Mindenkinek fontos volt Deadwood, őszintén lenyűgözött, hogy mindenki vissza akart térni.

A teljes interjút az angol színésszel a friss Magyar Narancsban találja. Keresse a lapot az újságárusoknál vagy fizessen elő rá itt:

Magyar Narancs

A digitális Magyar Narancs digitális olvasójának a digitális olvasáshoz szükség lesz a DIMAG Reader letöltésére. A digitális példányok a következõ platformokon érhetõek el online, és offline is: Iphone/Ipad (iOS), Google Android, PC. Fizessen elõ egy évre, fél évre, negyed évre, egy hétre!

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.