Ian McShane a Narancsnak: "Mindenki visszajött, aki még élt"

  • 2019. június 7.

Mikrofilm

Az HBO tizenhárom év után döntött úgy, hogy egy tévéfilm erejéig utat enged korábbi sikersorozata, a Deadwood végső befejezésének. Az angol színésszel Los Angelesben találkoztunk.

MN: Nehéz volt visszarázódni Al szerepébe?

IMS: Nem, egyáltalán nem. A kosztümnek sokat köszönhetek. Ahogy felöltöttem magamra újra azt a büdös kabátot, amit 13 éve nem mostak ki, már benne is voltam a figurában.

MN: Egyszer azt nyilatkozta, hogy „minden jó film képes visszavinni minket az időben”. Eszerint jó film a Deadwood?

IMS: Igen, éppen az ilyesmikre gondoltam. A Deadwood – A film képes visszavinni az 1870-es évekbe. A sorozat is képes volt rá. Deadwoodban egy társadalom próbálta magát felépíteni, és pontosan ezt próbálta annak idején a sorozat is – ezért változott annyit az évek során, és ezért tartom jelentősnek a Deadwoodot a sorozatok között. És ez a jó a filmben is, hogy sikerült változnia a miliőjének a történet szerint is eltelt bő egy évtizedben. Tizenhárom évig, amíg „nem jártunk” Deadwoodban, fejlődött a város, néhány egykori, faépület helyén már téglaházak állnak, a hotelt kibővítették. (...)

MN: Azonnal igent mondott a visszatérésre?

IMS: Már jó ideje beszélgettünk a folytatás lehetőségéről. Szó szerint ugyanabban a cipőben jártunk Timmel (Timothy Olyphant), hogy egyszerűen nem tudtuk egyeztetni a forgatás időpontját. Mire meglett a forgatókönyv, mire mindenkit össze tudtak volna rántani, addigra mi már máshol leszerződtünk. Meg kellett fordítani a dolgot: Timmel és velem kellett elsőként egyeztetni, amikor az megvolt, akkor lehetett mindenki mást hívni. Voltak kisebb-nagyobb csúszások, mert sokan szintén dolgoztak, de mindenki visszajött, aki még élt. Mindenkinek fontos volt Deadwood, őszintén lenyűgözött, hogy mindenki vissza akart térni.

A teljes interjút az angol színésszel a friss Magyar Narancsban találja. Keresse a lapot az újságárusoknál vagy fizessen elő rá itt:

Magyar Narancs

A digitális Magyar Narancs digitális olvasójának a digitális olvasáshoz szükség lesz a DIMAG Reader letöltésére. A digitális példányok a következõ platformokon érhetõek el online, és offline is: Iphone/Ipad (iOS), Google Android, PC. Fizessen elõ egy évre, fél évre, negyed évre, egy hétre!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.