Film

Csaló csajok

  • - kg -
  • 2019. június 9.

Mikrofilm

Mélységes mély a múltnak kútja és az MGM stúdió archívuma is. Néha leküldenek valakit a pókhálós raktárba, abba a szárnyba, ahol a ’80-as évekbeli dolgokat őrzik, és az innen felhozott leletekből lesznek az olyan remek remake-ek, mint például a Robotzsaru feltámasztása. Nemrég A Riviéra vadorzóit hozatták fel a mélyből, amit Michael Caine és Steve Martin ihletett ökörködése emelt anno a „szélhámos szélhámos ellen” vígjátékok átlaga fölé. A két gazembert ezúttal két rátermett komika adja; Anne Hathaway-nek ez zsinórban a második nőiesített remake-je – az első a vérszegény Ocean’s 8 volt. Hathaway Caine szerepét kapta, ő a kifinomult átverőművész, míg Rebel Wilson a Steve Martin-i kisstílű vonalat viszi tovább. Mindkét színésznő az alkatához illő szerepben bolondozhat, és sokkal több nem is kell egy működőképes vígjátékhoz: Wilson (mint az el is hangzik) a közmondásos elefánt a porcelánboltban, míg Hathaway a porcelán az elefántboltban. A szerepek ily szerencsés kiosztása után már csak nyomatékosítani kell a műfajt az írókban: az efféle filmeket a szakzsargon vígjátéknak hívja, ami arról ismerszik meg, hogy a nézőt a derültség bizonyos fokaira juttatja el. Ehhez nagy újításokat nem is nagyon kellett volna eszközölni a ’88-as eredetihez képest (mely persze maga is feldolgozás), de az kétségkívül nóvum, hogy a Csaló csajok csak nyomokban hasonlít egy vígjátékra, és e nyomok is inkább csak a magyar fordítás nyelvi leleményeinek köszönhetők. Minden más a slamposság magasiskolája, a 2050-es remake-ben azért erre majd illene odafigyelni.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.

Tíz vállalás

Bevált recept az ifjúsági regényekben, hogy a szerző a gyerekközösség fejlődésén keresztül fejti ki mondanivalóját. A nyári szünidőre a falusi nagymamához kitelepített nagyvárosi rosszcsontoknak az új környezetben kell rádöbbenniük arra, hogy vannak magasztosabb cselekedetek is a szomszéd bosszantásánál vagy az énekesmadár lecsúzlizásánál. Lehet tűzifát aprítani, visszavinni az üres üvegeket, és megmenteni a kocsiból kidobott kutyakölyköt. Ha mindez közösségben történik, még jobb.