Mindenki kedvenc francia színésze most Miamiban nevettet és osztja a pofonokat

  • Gera Márton
  • 2018. november 15.

Mikrofilm

Omar Sy elmegy az Egyesült Államokba, hogy leszámoljon a drogkereskedőkkel. Filmajánló.

Omar Sy az elmúlt években a filmezés Jackie Chane lett: lassan mindenki ismeri, és majdnem mindegy, hogy miben játszik, hisz úgyis Omar Syért nézzük az Omar Sy-filmeket. Persze, az Életrevalók még tényleg tökéletes darab volt, a Samba és a Csokoládé is bőven a nézhető kategóriába esett, hogy aztán a Derült égből apu már egyértelműen a fáradtság jeleit mutassa. Omar Synak és az Omar Sy-rajongóknak viszont jó hír, hogy a legújabb próbálkozás a korai filmekre hajaz.

A belleville-i zsaru olyan, mintha a kilencvenes évekből jött volna, és ebben most nincs semmi rosszindulat. Mert amit vállal, azt teljesíti is: akcióvígjátékot csinált a rendező, olyan filmet, amiben két pofon közé bőven befér néhány poén is. Jelen esetben ez leginkább abból fakad, hogy van a francia és a spanyol rendőr, és nekik kettejüknek kellene elkapni a drogkereskedőket a napfényes Miamiban, ahol most Trump-szavazók helyett diplomáciai mentességet élvező bűnözőkbe lehet belefutni.

A belleville-i zsaru (12) hivatalos magyar nyelvű előzetes

Baaba Keita (Omar Sy), a párizsi zsarut mindenki ismeri Belleville-ben és még előléptetésekkel sem lehetet elvontatni innen. Amikor egy drogkereskedő meggyilkolja gyerekkori barátját, a rendőr fogja a cuccait meg a kotnyeles anyját, Zohrát, és a szálakat követve elutazik Miamiba a francia konzulátuson dolgozni.

Az persze hamar kiderül, hogy A beleville-i zsaru arról szól, hogy Omar Sy még mindig szórakoztató, függetlenül attól, hogy éppen kit játszik. Ha kell, keleti harcos jelmezben üldözi a zsebtolvajt, máskor pedig a tengerparton fűzi a lányokat. Persze, ez könnyedén válhatna unalmassá, így odarakták Omar Sy mellé Luis Guzmánt, akiben most az a legjobb, hogy Scherer Péter adja a magyar hangját.

false

Érzi persze a néző, hogy amit lát, az sok újdonsággal nem szolgál, és a végkifejleten sem lehet annyira meglepődni, mégis, van annyira szórakoztató ez a páros, hogy A belleville-i zsaru azokra az időkre emlékeztesse az embert, amikor jó volt Omar Sy-filmet nézni.

Kövesse a Magyar Narancs filmes blogját, a Mikrofilmet, amely rendszeresen új tartalommal jelentkezik. Ajánlók, előzetesek, toplisták, és még sok minden más a Mikrofilmen!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.