Film

Néhány huszonéves színész fullba nyomja a kamaszt

Pókember: Idegenben

  • - kg -
  • 2019. augusztus 11.

Mikrofilm

Bárki is volt, aki benne hagyta a filmben ezt a meghökkentően komolyra hangszerelt, tétre menő közjátékot, nagy hibát vétett.

Van egy pár perces jelenet a Marvel új Pókember-filmjében: olyan, mint a Kinder tojás belsejébe véletlenül odakerült értékes ajándék.

Peter Parkert kivételesen nem a gimis csetlés-botlás (szerelmi szál), nem az apafigura, Tony Stark elgyászolása (Bosszúállók-szál), és nem is egy szabvány szörnyeteggel való izmozás (világmegmentés-szál) közben, vagyis az egyre kevesebb izgalommal járó kötelező körök robotosaként láthatjuk, hanem egy ijesztőre koreografált, korhatáros rém­álomban, amelyet a film illuzionista főgonosza a kamasz hős testi-lelki kikészítésére vetett be.

false

 

Bárki is volt, aki benne hagyta a filmben ezt a meghökkentően komolyra hangszerelt, tétre menő közjátékot, nagy hibát vétett. Mert minek megmutatni, milyen lehetőségek rejlenek a figurában, amikor Spidey kisvártatva néhány bekasztnizott derűs holland focihuligán közt ébred, majd egy tulipánföldön (milyen jó lehetett leírni ezt a szót a forgatókönyvben!) repülőre száll.

Ahogy a szárnyalást is csak egyetlen kis ékezet választja el egy sokkal kevésbé minőségi programtól, úgy ezt a Pókembert sem sok választja el a kínos középszertől. De valami mégis elválasztja: ha az említett rém­álom a kiaknázható sötétség egy szép példája, úgy a filmvégi örömködés, a felhőkarcolók közötti szerelmes szárnyalás a Spidey-ban rejlő magaslatokból ad némi ízelítőt.

Kár, hogy ami az előző részben még jól működött (Pókember találkozása a néhai tinivígjáték-király, John Hughes szellemével), mára kimerül abban, ahogy néhány huszonéves színész (a Petert játszó Tom Holland már 23) fullba nyomja a kamaszt.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.