Soha nem nézték olyan kevesen az Oscar-gálát, mint idén
Oscar_2020_2_nagy_lead.jpg

Soha nem nézték olyan kevesen az Oscar-gálát, mint idén

  • narancs.hu
  • 2020. február 11.

Mikrofilm

Amerikában egyre kevesebbeket érdekel a gála.

Mintegy 23.6 millió néző követte élőben a vasárnap esti Oscar-gálát, közölte az ABC a Nielsen mérései alapján. Ez minden idők legalacsonyabb nézettsége. És ez a szám meglehetősen nagy visszaesés az egy évvel ezelőtti 29,5 milliós nézettséghez képest.

A csökkenés csak részben köszönhető annak, hogy az Oscar esetleg veszít népszerűségéből, hiszen Amerikában drasztikusan csökken azok száma, akik hagyományos tévét néznek, miközben a streaming szolgáltatások előfizetői egyre többen vannak.

Így tehát viszonylag kevesen látták élőben, ahogy a dél-koreai Élősködők történelmet írt.

(BBC)

Csoda az Oscar-gálán: történelmet írt egy dél-koreai film

Scorsese és Az ír viszont hoppon maradtak. Az Élősködők diadalmenetével mi is többször foglalkoztunk (sőt, ez volt nálunk az év filmje tavaly), az előzetesek alapján azonban inkább csak reménykedni lehetett a győzelmében. Úgy tűnt ugyanis, hogy a jelöltek közül utolsóként bemutatott 1917 a Golden Globe, a Producerek Céhének díja és a BAFTA után az Oscaron is mindent visz majd.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.