Sorozat lesz a Tigris és sárkányból

  • narancs.hu
  • 2025. április 11.

Mikrofilm

A 2001-es filmet tíz Oscarra jelölték, meglátjuk mit tud a tévéműsor.

Még mielőtt az Oscart odaítélő Akadémia a különféle mozgalmaknak köszönhetően alaposan felduzzasztotta és diverzebbé tette volna tagságát, a legjobb film díjára 5 alkotást jelöltek, és azok túlnyomó többségben amerikaiak voltak – éppen azért számított 2001-ben akkora szenzációnak, hogy Ang Lee Tigris és sárkány című akciófilmje nemcsak, hogy bekerült a jelöltek közé, de összesen 10 Oscarra jelölték, amelyből négyet el is hozott.

Mai napig ez talán a legszélesebb körben ismert wuxia, azaz ázsiai kosztümös harcművészeti film, amely ugyan valós történelmi alapokra épül, de tobzódik a fantasztikumban. A mozi egy Zöld Végzet nevű híres kard körül bonyolódik, amelyet elrabolnak. Mindezért nemcsak a szakma és a kritikusok voltak oda, de a nézők is: világszinten 200 millió dollárt kaszált.

2016-ban készült hozzá egy folytatás is, de azért kár volt. Ang Lee helyett Yuen Woo-Pig ült be a rendezői székbe, és ugyan az azóta Oscar-díjas Michelle Yeoh visszatért a főszerepre, a Tigris és sárkány 2: A végzet kardját még csak nem is lehet az első rész mellé állítani.

Az Amazon Prime azonban úgy döntött, ismét előveszi a Tigris és sárkányt – a trendekhez igazodva azonban sorozat formájában. Ez a filmhez hasonlóan Vang Tu-lu ötrészes, Daru-Vas Pentalógiaként ismert regénysorozatán alapul majd, amely 1940-42 között jelent meg Kínában. Számtalan filmváltozat készült már belőle, a leghíresebb természetesen Ang Lee filmje, mely az 5 részes könyvsorozat negyedik részén alapul; ennek címe a film angol címéhez hasonlóan Guggoló tigris, rejtőző sárkány.

Vélhetően a sorozat szintén ezt veszi majd elő. A hivatalos történetleírás így szól: „A lenyűgöző tájakat és látványos akciókat felvonultató Tigris és sárkány két harcost, Shi Lient és Mu Bait követi majd, amint megbirkóznak egy tiltott szerelemmel és a modernitás csábításával, miközben azzal küzdenek, hogy megőrizzék-e életmódjukat vagy együtt vállalják a jövő kihívásait.”

A forgatókönyvet az a Jason Ning írja, aki olyan sorozatokon dolgozott már, mint az Észlelés, a Mrs. Davis vagy A Sun fivérek. A bemutató időpontjáról egyelőre nincs hír.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.