Világsztárokkal forgat Enyedi Ildikó, már el is kezdték a munkát

  • narancs.hu
  • 2018. szeptember 27.

Mikrofilm

Füst Milán regényét adaptálja vászonra a Testről és lélekről rendezője.

A Magyar Nemzeti Filmalap a Facebookon osztotta meg, hogy Enyedi Ildikó megkezdte a munkát a francia Léa Seydoux-val és a norvég Anders Baasmo Christiansennel, akikkel A feleségem története adaptálásán dolgozik.

Még az év elején derült ki, hogy a Testről és lélekről rendezője következő munkája Füst Milán regényének vászonra adaptálása lesz. A film angol nyelven forog, aminek az is az oka, hogy a főszerepét Léa Seydoux (Adéle élete, A homár, Spectre) és Anders Baasmo Christiansen (Kon-Tiki, Üdvözöljük Norvégiában!) játssza. A filmet Párizsban, Hamburgban, Olaszországban és Magyarországon forgatják.

Kövesse a Magyar Narancs filmes blogját, a Mikrofilmet, amely rendszeresen új tartalommal jelentkezik. Ajánlók, előzetesek, toplisták, és még sok minden más a Mikrofilmen!


Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.