Ennél szánalmasabb magyarázkodást kormánypárti politikus az Orbán-érában még nem produkált

  • narancs.hu
  • 2017. március 25.

Narancsblog

Tarlós István találkozott a sátánnal, s az nagyon hülyét csinált belőle.

„Ebben a hármas metró ügyben most már egész biztos vagyok, hívő ember létemre, hogy ebben a sátán keze van (…) mert másképp ez nem történhet” – mondotta Budapest főpolgármestere az immár rendszeressé vált pénteki nyilvános önégetésén. Tarlós István az próbálta megmagyarázni, hogy miért rohad le folyton egy közlekedési eszköz. Azért tudniillik, mert jön egy ördög, oszt elroncsa.

A felújított metrószerelvények 69 milliárd forint csont nélküli közpénzbe kerültek, s akkor kiáll Tarlós, s van pofája a sátánra mutogatni. Ilyen nincs, mondhatnánk, s valóban, nem volt ez mindig így.

Még Tarlóssal sem. 2006-ban, amikor a 41 milliárd forintból vásárolt zsírúj körúti Combinók robbantak le napi rendszerességgel, Tarlós nem emlegette a sátánt, hanem így beszélt:

„Kérem, sőt felszólítom Demszky Gábort, szólaljon végre meg mint Budapest első számú vezetője és a Combino-ügy vélhető »siettető embere«, és adjon magyarázatot a történtekre. Alig valószínű, hogy a »véletlen hiba« teória és a konok hallgatás tovább tartható. Tegnap újra – ki tudja már, hányadszor – többszörös botrány és kudarc kísérte a Combino villamosok üzembe helyezését. A generális hajtóműhibák mellett a Nyugati téren ismét ajtómeghibásodás miatt »fagyott« le a Combino. Azt nyilatkozta egy »illetékes«, hogy egy utassal összeverekedő »ellenőr« zuhant az ajtónak, az okozta az újabb, most már számlálhatatlan hibát! Hol voltak a városvezetés által ígért biztonsági őrök? Mi ez a szakadatlan botránysorozat a budapestiek 41 milliárd forintján vásárolt, használhatatlan járművekkel? Ennyi pénzből hat római-parti gát, vagy az aquincumi híd megépíthető lett volna. Az OEP adatai alapján 41 milliárdból öt hónapig Magyarország teljes táppénzállománya fizethető lenne, másfél hónapig az egész ország ingyen kapná a gyógyszert.”

Tökös beszéd, nemde – és most képzeljük el egy pillanatra, mit szólt volna Tarlós, hogy ha erre Demszky azt mondja: hát, basszus, jött a sátán, elrontotta a 6-ost, én mosom a kezeimet, a sátán tehet róla.

Azóta változtak némileg az idők, Tarlós vagy teljesen megbolondult, vagy azt hiszi, megteheti ezt is. Valószínűleg mind a kettő igaz. Ha megteheti, megengedheti magának, hogy most így beszéljen, nem lesz megállás, a kormánypártok érvrendszere újabb elemmel bővül: mi nem loptunk, a sátán elvitte a pénzt. Nem mi hazudtunk, a sátán hazudott.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.