Kedves magyarok, ezentúl félelem nélkül beszélhettek a nyilvánosság előtt bármiről: értitek, bármiről…

  • narancs.hu
  • 2015. december 19.

Narancsblog

Most, hogy a miniszterelnök szíves közlése szerint Ákos és a Telekom ügye a szólásszabadságról szól, szabad a pálya, senki ne fogja vissza magát.

Miután a NER hivatalos futtatott popzenésze és a Magyar Telekom közötti magánszerződés ügyét Orbán Viktor a szólás- és véleményszabadságért – a nemzetközi finánctőkével szemben – folytatott szabadságharccá stilizálta föl, a kormányfői kinyilatkoztatásban a menetrendszerű értetlenkedés helyett lássuk meg a kínálkozó lehetőséget. Ha valaki nem élhet vissza Magyarországon azzal, hogy gazdag és pénze és hatalma van, akkor ez, feltesszük, nemcsak a multinacionális vállalatokra, hanem mondjuk az állam intézményeire is vonatkozik.

Vagyis ha az apparátus egy magas vagy kevésbé magas beosztású tagjának az a véleménye például az Ákos-eset utózöngéiről, hogy azért az elmebajnak is lehetne már határa, akkor azt ezentúl névvel, arccal vállalva is elmondhatja a nyilvánosságnak (és nem csak azután, hogy a mobilból az akkut is kiveteti, mert hát soha nem lehet tudni), mert véleménynyilvánítási szabadságáért adott esetben maga Orbán kész szavatolni.

És így tovább: bármely szakiskolai pedagógus elmondhatja ezentúl nyíltan akár az M1-en is, hogy torkig vannak az őket a legváratlanabb esti időpontban telefonon ellenőrző kormánytisztviselővel, vagy hogy a 2010 óta tartó idiotizmus és az azt képviselő kontraszelektált, frusztrált, stb. hivatalnokok olyan károkat okoztak már eddig is az oktatásban, amiket egy évtized alatt sem lehet helyrehozni. Nyilván kamerába mondhatják – hasra ütéssel egy példa – a Fidesz-káder vezette egészségügyi intézmény dolgozói is a véleményüket a munkahelyi állapotokról, mert semmi retorzió nem éri majd őket.

Az alkotmány Alaptörvény után péntektől immár Orbán Viktor is felhatalmazta a magyar népet a szabad véleménynyilvánításra (és manapság, ugye, ez számít). Tessék élni vele, garantáltan nem eshet bántódása senkinek!

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.