Két csodás fideszes megfutamodás egy napra: loptok, loptok, oszt’ fostok és osontok…

  • narancs.hu
  • 2017. február 5.

Narancsblog

A lelkiismeret nagy úr, de a gyávaság még nagyobb.

Még mentik a bőrüket, fut Mondok, még szökik Tállai, ha orrontják valahol a sajtót, de ez már a vég biztos jele. A lapokat betiltották, lehetetlenné tették, felvásárolták, de még mindig futniuk kell, eblábolnak is világtalan világig, át a konyhán, félútról visszafordulva, ha meghallják, hogy várja őket két újságíró, aki meg akarja kérdezni tőlük, hogy hogyan is gondolják, amit cselekedtek.

Mondok József, az izsáki polgármester, aki EU-s pénzekből építtetett vadászházakat –

persze, hogy vadászházakat, mi a fenét is

mást – saját magának, most valami lóbasz’ szövetség elnökének lett századszor is megválasztva, naná, hogy a sajtó kizárásával.

Milyen szövetség az, amelyik folyamatosan egy ilyen alakot emel maga fölé?

Milyen emberek szavaznak valakire, akiről alig pár napja merült föl, hogy a jelek szerint cégéres gazember?

„A többség még szóba elegyedni is alig mert a hvg.hu tudósítójával, míg Mondok szabályosan menekült a kérdések elől. »Most nem tudok beszélni, Aranyos, sok a dolgom« – vetette oda futtában. Valóban akadt tennivalója: egy órán át szüntelenül folyt a körbegazsulálás a küldöttekkel: az egyedüli elnökjelölt Mondok folyamatosan ölelgette, puszilgatta a gyakorlatilag tét nélküli voksolásra érkezőket” – írta a hvg.hu a választási gyülekezetről, amit végül villámgyorsan nyilvánítottak zárttá a sajtó előtt.

Vajon miért titkos egy lószöv vezetőválasztása egy lovas nemzet országában?

A beszámoló így folytatódik: „A voksolás a média kizárásával végül gond nélkül lement, »kommunikében« hirdették ki a végeredményt: a lovasszervezet nyílt (!) szavazással »ellenszavazat nélkül« választotta újra Mondok Józsefet elnöknek, aki így »ötödik ciklusát kezdi meg a sikersportág élén«. A dicsőségesen újrázó vezető információink szerint a szünetekben is folyamatosan menekült a gyűlésről kitessékelt N1 tévé kamerája elől, miközben több lovas tagtársa szó szerint azzal ugratta, hogy: Fuss, Mondok, jön a média.”

S ha valaki úgy gondolná, hogy ez csak vicc, hát nagyon el talált tévedni.

Mint ahogy az sem vicc, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, tehát a legfőbb adóhatóság elnöke, Tállai András két adótanácsadó cégtől húz havi félmilliónál is többet, most kapaszkodjunk meg: azért, mert ő a főszerkesztője az állami adóújságnak. Figyeljük tehát a pénz útját: az állam csenget a privát adótanácsadóknak az újságért, azok meg visszacsengetnek a NAV-főnöknek, hogy főszerkessze a lapot. Kicsit orcátlan, nemde? Gondolta is a 444 két újságírója, hogy megkérdezik Tállait, szerinte is tök frankó-e így, ugye? S lementek az egyik haknijának a helyszínére…

„Aztán ahogy a faluház előtt a multifunkciós államtitkárt vártuk, a helyi fogadóbizottság tagjai egyre inkább gyanakodva méregették a Botos Tamás kollégám nyakában lógó kamerát. A hivatal egyik agilisabb dolgozója rá is kérdezett, hogy mi is Tállai András eljövetelét várjuk-e. Mivel álmunkban sem gondoltunk volna arra, hogy ennek végzetes következményei lehetnek, bólintottunk, hogy persze, a 444-től jöttünk, és vele akarunk beszélni.

De mire megkérdezhettük volna, mivel várják az államtitkárt, a hivatalnok már visszafordult a faluház felé, és hevesen telefonálni kezdett. Mire aztán eljött volna a nagy pillanat, minden felborult. Nemhogy az államtitkári autó nem érkezett, de az addig reményteljes várakozással teli környék is teljesen kiürült: a faluház előtt parkoló kocsik elhúztak, a hivatal dolgozói hazamentek, végül pedig a takarítónő is rácsapta a rácsot az épületre, és eltekert” – írja a portál.

Nincs ezen sok magyarázni való, de az nyilvánvaló, hogy

örökké nem futhat senki,

még ezek sem. Már fáradnak, s a konyhán átiszkolva bizonyosan átvillan rajtuk: mi lesz, ha zárva találom a vészkijáratot?

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.