Ezerszínű vágyakozás - A legszexibb rajzfilmfigurák

  • narancsszem
  • 2013. június 27.

Narancsszem

Nincs ahhoz fogható érzés, mint amikor határtalan vágy ébred bennünk egy megrajzolt szereplő iránt. Összeállításunkban tíz figurát gyűjtöttünk egybe, akik álmukból felkeltve is képesek elcsavarni nézőik fejét.

A bíró okos lánya

false

Akinek volt szerencséje a nyolcvanas évek eleje-közepe tájt átesni a gyerekkoron, két forrásból is értesülhetett arról, hogy van élet derékon alul is. Az egyik ilyen forrás Dr. Veres Pál volt, aki az Ifjúsági Magazin oldalain tartott felvilágosítást (aki még nem tudott olvasni, annak barátai felolvasták), a másik pedig a Magyar Népmesék, melynek leghíresebb epizódja (nem, nem az Égígérő paszuly) nagycsoportos és napközis kisfiúk tömegeiben keltett kellemes bizsergést. A mese, mint a legtöbb ilyen, a nép soraiban „szétnézdegélő”, álruhás Mátyással kezdődött, de ugorjunk néhány percet, s máris ott vagyunk, amikor Mátyás megparancsolja a bíró 18 éves lányának, hogy jöjjön föl Budára, de se ruhában, se meztelenül, ami pedig az ajándékot illeti, hozzon is meg ne is. Így intézte el Mátyás király – némi segítséggel Jankovics Marcelltől –, hogy egy egész generáció nézhesse elkerekedett szemmel, amint a bíró okos lánya egy szál isten teremtette „csúnyában” (plusz melltartó), s fél lábbal egy bakkecskén térdepelve (kecske-surfing) járul a pajkos Mátyás elé.

Iluska

false

Most mit kell erről beszélni? A pórleány mos a patakban!!! A szoknyája feltűrve a derekáig, s a szemünk láttára hajladozik, kefél és kicsavarja (Jankovics Marcell János vitézében). Mi pedig ott ücsörgünk a patak partján a szederfa alatt, kezünkben a pikulánkkal, és kiesik a szemünk.

Irma

false

Nem, Hanna és Barbera nem két nő volt, de ez legyen a legsúlyosabb tévhit, amiben a Kádár-kor gyermekei felnőttek! Ehhez képest tényleg csak szerény adalék, hogy míg a világ (de legalábbis az angolajkúak) Betty Rubble-ként ismerik, nekünk – hála Romhányi József igazi hungarikumnak számító fordításának – Kavics Béni jobbik fele és Kovakövi Vilma kebelbéli jó barátnője akkor is Irma marad, ha jegyzékben tiltakozik az amerikai diplomácia. És ha megkésve is, de szóvá kell, hogy tegyük azt a totális szereposztási tévedést, melyet az élőszereplős kőkorszaki-film (A Flinstone család – 1994) ökörköri készítői követtek el, amikor Rosie O'Donnell-re osztották a mi Irmánk szerepét. Rosie O'Donnellre?! Semmi bajunk a jeles komikával, de Irmát mi azért jóval dögösebb színésznőre osztottuk volna. Igaz, Rachel Weisz még túl fiatal volt 1994-ben.

Kuszanagi Motoko

false

A japán rajzfilmhősök többségét kizártuk a játékból, mert Japánban sokszor még a szörnyeket is szexire rajzolják, hatalmas szemű, édes-bájos lolitákból pedig tényleg pagodát lehetne arrafelé emelni. A Ghost In The Shell – Páncélba zárt szellem vörös szemű, szilvakék hajú kiborgnője azonban nem hiányozhat a listáról. Kivételesen jól állt kezében a lőfegyver, és méltóságteljesen viselte igen sokat feltáró öltözetét: ő volt az, aki szélesre tárta az ajtót a vonzó, de kőkemény ezredfordulós akcióheroinák (Trinity és társai) előtt, ebben a mezőnyben azonban egy percre sem kellett féltenie királynői státusát.

Lukrécia

false

Hogy jön ide egy macska, aki ráadásul egy kutyával él közös háztartásban, na jó, meg egy másik macskával is meg az öregekkel, de figyelem, figyelem, ez akkor is egy szexi dög, egy kapitális példány, nem veszik észre? Ahogy elnyúlik egy párnán, az maga a kéjmámor, ahogy kinyújtja a kis nyelvecskéjét, hogy mosakodjék, mit mondhatnánk, egyből felszökik a vérnyomás. S urak, vegyék tudomásul, aki azonnal nem indul be ezerrel Schubert Éva hangjától, az nem is …? Nos, nem is élt még.

Nyúlányka

false

Ki mondta, hogy egy sokgyermekes, negyven felé araszoló anyuka nem lehet halálosan szexi? Amikor A Hihetetlen családban a dögös szuperhős-szerkóba bújtatott Nyúlányka akció közben megvizsgálja a fenekét egy tükörben, abban több báj és erotika van, mint egy Blu-rayen tálalt Megan Fox-összesben. Míg a szuperanyu a tükör előtt szomorúan sóhajt, a Pixar-film nézői kapkodnak a levegő után.

Pocahontas

false

Ki ne lenne belé szerelmes akár látatlanban is? Egzotikus szépség, éjfekete haj, bronzbőr, s a szeme villanása; rögtön előttünk áll szarvasbőr ruhájában, vagy éppenséggel nélküle: egy indián hercegnő, a törzsfőnök lánya, akinek a neve ráadásul Kis huncutra fordítható, a szókapcsolat nyilvánvalóan erotikus értelmében. Nem is férfi a talpán, aki nem akarja egyből megmenteni. Ha a belőle sugárzó vonzerő csak nyomokban is felfedezhető a Disney-kiszerelésében, akkor sincsen menekvés, bele kell pistulni.

Jessica Rabbit

false

Egy ideális világban magunk is rajzfilmhősök lennénk, de nem vertikális kihívásokkal küzdő, szőrös hátú magándetektívek, mint Bob Hoskins, hanem puhakalapos Ryan Gosling-hasonmások, és akkor, talán akkor, esetleg akkor, ha az égiek is úgy akarják, lenne esélyünk a filmtörténet messze-messze legdögösebb femme fatale-jánál, aki – minő irónia – egy Jessica Rabbit névre hallgató rajzfilmfigura. Egy ideális világban a végzet asszonyai mind úgy néznének ki, mint Jessica Rabbit, és mind Veronica Lake és Lauren Bacall vonásaiból lennének megmintázva. Egy ideális világban a végzet asszonyai Kathleen Turner (próza) és Amy Irving (ének) hangján szólalnának meg, s egy ideális világban Robert Zemeckis még mindig olyan szórakoztató gyöngyszemeket rendezne, mint az 1988-ban bemutatott Roger nyúl a pácban.

Spike Spiegel

false

A Narancsszem a férfitekintet blogja, így ha a nemek arányát nézve aktuális listánk kissé tán kínos is, képmutatással legalább biztos nem vádolható. A Cowboy Bebop főhőse azonban még minket is megmozgat. Shinichiro Watanabe zseniális sorozatának űrben zúzó fejvadásza olyan, mintha Philip Marlowe huszonéves kiadását spektálnánk: jóképű, gyűrött, blazírt és vagány – körülbelül azt nyújtja hát, amilyenek lenni óhajtanánk, ha új életet kezdhetnénk egyszer egy messzi-messzi, megrajzolt galaxisban.

Szaffi

false

Fogadjuk el: a Macskanő az amerikaiaké – a legkacérabb cicalány azonban egyedül a miénk! Dargay Attila meglehetős aranyoskodásában Ahmed basa az utolsó pillanatban képes csak kicsempészni kislányát, Szófiát az ostromlott Temesvárból, és mi hálásak lehetünk a hőstettért, hiszen a felcseperedve kisállatokkal csevegő, káprázatos hajadonná formálódó Szaffival kapcsolatban a legenyhébb állítás is úgy kezdődik, hogy most azonnal visszautaznánk miatta a XVIII. századba.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.