Aki bevallotta, hogy elárulta Budapestet, elárulta az önkormányzatiságot

  • Haskó László
  • 2018. július 29.

Publicisztika

Tarlós István és műve.

A Fidesz-propagandagépezet által (a választásokon) támogatott, de függetlenségére kényesnek mutatkozni szerető budapesti főpolgármester a főváros nyolcadik éve tartó „hűtlen kezelése” után szomorúan tájékoztatta a Gazdát, hogy ha ez így megy tovább, jövő ősztől rá ne számítsanak.

Első hallásra szánalmas és nevetséges az egész. Jobban átgondolva tragédia.

Most vette észre, hogy miért állította őt Orbán oda, ahol van?

Nem hihető. Most unta meg? Talán. De ha valóban megelégelte, hogy nincs már olyan jelentéktelen kérdés, amiben dönthet (legalább formálisan), mi több, a véleményére sincs szüksége a gazdinak, miért marad a posztján még hosszú másfél évig? Miért nem verte le a gazdi szemüvegét és ugrik rá, ahogy az alattvalóival szokta? Vagy miért nem csapta le a pártkönyvét az asztalára, ahogy a régi pártállam bátor csalódottjai csinálták? Nem tette, mert hiú és gyáva.

Bevallotta, hogy elárulta Budapestet, elárulta az önkormányzatiságot. A főváros pénzét Orbán kiskirályainak ládikájába talicskázta, közben hűtlenül elhanyagolta a budapestiek érdekeinek érvényesítését, de még a képviseletét is.

Minden, a város polgárainak életét keserítő ügyben a lovak közé dobta a gyeplőt.

Mindenféle közlekedésben (tömeg, autós és kerékpáros, beleértve az úthálózat állapotát) teljes a káosz. Ott vannak a trehány építkezések. Budapest koszos és rendetlen. A fővárosi iskolák és egészségügyi intézmények átadása kormánykézbe a város jövőjének megrontását fogja eredményezni. Nevéhez fűződik viszont a budapesti tanácsrendszer visszaállítása az új pártállam kívánságainak megfelelően. Ő már régen nem polgármester, hanem csak tanácselnök.

De ez még semmi! Tarlós azért marad még tizenöt hónapig, hogy silány életművét teljessé tegye. Orbán elérkezettnek látta az időt a főváros egész pályás letámadására. Létrehozta a fővárosért „felelős” államtitkárságot, majd teljes hazug propagandagépezetével terjeszti, hogy már szereti Budapestet, minden erejével fejleszteni fogja. Csak az a kérdés, hova?

Budapest NER-Magyarország központja lesz.

Úgy is fogják hívni: Központ. A vidéki igazi NER-magyarok úgy mondják majd, hogy fölmegyünk a Központba. Lakosok csak Budán lesznek, a Várnegyedet kis Felcsútra keresztelik át. Pesten minden négyzetkilométerre jut majd egy olimpiai stadion, egy versenyuszoda és egy laktanya. Utóbbiban fogják elhelyezni a rendfenntartó erőket és az állandóan folyó olimpiákra, szpartakiádokra, világbajnokságokra emeletes buszokkal érkező igazi magyarokat, akiknek hivatalosan is néző, szurkoló illetve tapsonc – közmunkás – lesz a fizetett szakmája. Természetesen tudományos és művészeti intézmények nem maradnak. Azokra sem szükség, sem igény nem lesz. (Az Akadémia helyére sertéstelep kerül. Augusztus 20-án zászlófelvonás és a Helló Röfi eléneklése után itt kezdődik majd a Szent Jobb-körmenet.)

A Központ minden bevétele természetesen az Alcsútdobozi Királyi Palota alatt kiásott atombiztos bunkerban lévő óriás ládikóban gyűlik majd össze. Ennek tetején találkoznak minden szombat este a NER vezető (szellemi) törpéi. Levágják a soros disznót, fölfalják. Aztán jöhet az ultiparti – milliárdos alapon. Csalni kell, az törvényes és becsületes!

A szerző sebész.

 


Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.