Hegedűs Dániel

Mindenki ellen

Publicisztika

Felülkerekedett a hübrisz és a diplomáciai hozzá nem értés

Számos írás rajzolta már fel az elmúlt tíz évben Magyarország fokozódó elszigetelődését a nemzetközi és európai arénában. Ám az Európai Unió 1800 milliárd euró összértékű, hétéves költségvetésének és a hozzá kapcsolódó, a koronaválság hatásait tompító mentőcsomagnak a blokkolásával a magyar Európa-politika valóban elérte a meder alját. Erre, és a döntéshozói körökben fokozódó konfliktusokra és kétségbeesésre utal a Fidesz egyik vezető uniós szakpolitikusának, Gottfried Péternek a közelmúltbeli távozása is. (Gottfried a kormányfő uniós főtanács­adója volt – a szerk.)

Az elmúlt hetekben, hónapokban számos politikai és szakértői bírálat érte az Európai Unió által bevezetni tervezett mechanizmust, amely jogállamisági feltételekhez kötné az uniós források kifizetését, és súlyos esetben lehetővé tenné a kifizetések felfüggesztését. Ezen kritikák közül számos azt hangsúlyozta, hogy a mechanizmus nem elég kemény és határozott, és aligha tesz lehetővé érdemi fellépést azon uniós tagállamok – Magyarország és Lengyelország – esetében, ahol a jogállamiság állapota a leginkább drámai.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.