A diktátor

Premier előtti vetítés

  • 2012. május 9.

Rólunk

A diktátor c. film premier előtti vetítésére páros mozijegyet nyertek:

A helyfoglalás érkezési sorrendben történik. A beengedéshez a játékhoz használt e-mail címet kérjük bemondani.

A vetítés helye és ideje:

Mammut I mozi, 2. terem. 2012. május 16. (szerda), 19.00

Andok Ferenc

Andris Ildi

Antal Bence

Baji Donat Levente

Bakki László

Bálint Balázs

Bartus Tamás

Basa István 'Sixy'

Boronyák Rita

Bóta Borsi

Csák Andrew

Császár Norbert

Cseresznyés Zalán

Cserhalmi Marcell

Csiky András

Csok Daniel

Csordás János

Deák Dorottya

Dib Mariann

Dobák Péter

Edelényi Béla

Elek Sándor

Erdei Miklós

Fábián Edit

Farkas Csilla

Farkas-Kis Máté

Fazekas Mihály

Fenyő Péter

Ferenczi Orsolya

Gallai Andi

Göttlinger Ákos

Hajdu András

Hajmási Dávid

Halmos Tamás

Hankó Dániel

Harsanyi Marton

Héjj Szilárd

Horvath Peter

Ilkovics Alíz

Kaincz Róbert

Kelli Dóra

Keserü Vagyim

Kiss Tamás

Koltai Éva

Konkol Máté

Konrád Bence

Kóti Regina

Kovács Patrik

Kovács Tamás

Kövi Tibor

Lakatos Brigitta

Lakatos István

Landstoff Zoltán

László Rozália

Lókucza Sanyi

Lőrinci Róbert

Lukács Bence

Lukács Mirjam

Lukasz Máté

Makai Dóra

Makovínyi Norbert

Mario Leszko

Masir Bence

Matus Gabi

Merész Gergő

Mészáros Melinda

Minich Eszter

Nádai Iván

Nagy László

Németh Barbara

Neuberger Eszter

Paczári Norbert

Pálmai Krisztina 'Horváth'

Papp Dániel

Pava Tamas

Petik Péter

Reich Tamás

Reményi Gergely

Rozsnyai Gábor

Sáfár Rebeka

Sárközi Zsolt

Sasvári Anita

Simonhas Zsofia Eszter

Sugar Dina

Surányi Máté Péter

Szabó Gergely

Szakmai Lívia

Szenes Andrea

Szentkúti Fruzsina

Szigeti Andrea

Szollár Judit

Szombath András

Tamás Edit

Teczár Szilárd

Toth Gyorgy

Uzsák Péter

Végvári Eszter

Vince Dániel

Visnyei Andi

Voros Zsofia

Wittinger Eva

Zakar Gergő

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt, aki munkát ad, megélhetést, sőt jólétet, nemzeti öntudatot, egységet, nagyságot – és megnevezi azokat, akik miatt mindez hiányzik.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül, mégis mintha csak a szerzőt, vele együtt az életet, a lehetőségeket búcsúztatná.