83 Days of Darkness

  • 2012. május 15.

Snoblesse

Fény a 83 napos éjszakában – kiállítás Niels Stomps alpesi fotóiból.


Niels Stomps fotósorozatainak legfőbb témája a nagy horderejű változásoknak kitett ember, legyenek azok a változások környezeti vagy társadalmi jellegűek. A holland fotográfus ezúttal egy észak-olaszországi, alpesi falura szegezte fényképezőgépét, egy olyan isten háta mögötti zsákfalura – az Alpok völgyében meghúzódó Viganellára –, melyet a téli hónapokban (egészen pontosan november 11. és február 2. között) nem ér napfény. A fénytelenségben telelő falusiak azonban nem törődtek bele sanyarú sorsukba; egy számítógép vezérelte tükröt telepítettek a falu fölé, a meredek hegyoldalra. Így nem csak a lakók, de az utakat beborító jégpáncél olvadása is garantált. A világosságba borult sötétséget bemutató képek június 25-ig láthatók a Lumen Galériában.

Figyelmébe ajánljuk

Helyreigazítás

  • narancs.hu

Helyreigazítás az Egy elképesztő történet: gondnokság alá akarta vetetni egykori barátját, majd bíróságra ment, de a pert is elbukta című cikk miatt.

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.