A SunnO))) visszatér

  • 2016. augusztus 30.

Snoblesse

Vihar, mennydörgés, ősrobbanás a hajón.
false

 

Annak a fantasztikus ténynek, hogy a zene az egyetlen művészeti ág, amely valóban sejtszinten (is) hat, kevés plasztikusabb demonstrálója van ma az amerikai SunnO)))-nál – amely egy ideje részben már magyar is, hiszen az extrém torokhangokat Csihar Attila adagolja hozzá a zenéhez. Vagyis inkább a "zenéhez", hiszen a néhány kitartott, végtelenbe zengetett, dimenziókapukig felnagyított, különös tereket képző, ősrobbanást idéző, sejtfalakat megmozgató hangra épülő drone igencsak kikezdi a zenéről alkotott hagyományos fogalmainkat, ezt figyelembe véve pedig egészen lenyűgöző, hogy ilyen sokan elzarándokolnak a zenekar egy-egy szeánszára.

Magyarországon most lép második alkalommal színpadra ez a mutatós csuklyákba burkolt, ízig-vérig avantgárd zenekar, műsorát pedig valószínűleg a nemrég megjelentetett Kannonra alapozza, melyről kritikánkban azt írtuk, hogy "minden bizarrságával és komor színével együtt is erősen meditatív hangulatot" ad át. Így legyen!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.