Ágoston Küntett a BMC-ben

  • 2014. április 2.

Snoblesse

Havasi kürt és broken jazz – ahogy azt Ágoston Béla elképzeli.

Mi volt a legutóbbi nagy revelációd? – kérdeztük tavaly Ágoston Bélát, a szaxofon, a klarinét, a kecskeduda, az ütőgardon, a brácsa, a steel drum mesteri megszólaltatóját, az Ágoston Frió, az Ágoston Kártett, az Ágoston Küntett, az Agostones, az Etnofaun, a Bead, a Mi az ÁB-RE, az Ágoston Béla és Mizsei Zoltán Oltári dudaszó című műsora, az Adolphe Sax Consort, a Pipatórium, az I. Magyar–Kínai Zenekar, a Tócsni és Flódni alaptagját, s ő ezt válaszolta:

false

 

Fotó: Narancs

„Amikor rájöttem, hogy milyen jól szól Schubert steel drumon és éneklő fűrészen. Egy népzenei táborban voltam nemrég, ahol egy kollégámat helyettesítettem, és ott például nagyon jó volt, hogy tárogatósokkal kellett foglalkoznom, és steel drumon kísértem őket. Ami nálunk csárdás néven fut, az steel drum kísérettel még jobb lesz – nem mondom, hogy ettől egyből Karib-tengerivé válik, de felfrissül tőle, sőt modern lesz. A steel drum hangzása valószínűleg akkor raktározódott el a tudatalattimban, amikor megismertem a Boney M.-et, aztán évtizedekkel később Őrbottyánban egy lakatos barátomnál észrevettem néhány épülőfélben lévő vattacukor-készítő gépet, és hirtelen beugrott, mint valami elfeledett emlék. Korábban is láttam wokokat meg mindenféle serpenyőket, de azokról egyszer sem jutott eszembe, hogy állványon álló hangszerek is lehetnének.”

Az éneklő fűrész és a steel drum nagy barátja ezen az estén a havasi kürtöt hozza helyzetbe, mert ezernyi formációja közül a Küntettel lép fel a BMC-ben.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.