Budapest Bár az Állatkertben

  • 2016. augusztus 16.

Snoblesse

Húszezer éjszakás kaland a Fővárosi Állat- és Növénykertben.

Szelíden átkelek az Andokon a hátizsákban egy törött szaxofon
Nem kell kenyér se víz se nagykabát, míg keresem Magát élek a levegőn!
Micsoda nő akad itt rengeteg, olyan mint Ő viszont egyetlenegy
Hiába sír ötezer bomba-bőr mindegyik romba dől, mert nem érdekel!

Egy húszezer éjszakás kaland na körül-belül az lenne magával elég
Nem vagyok egy túlzottan romantikus alkat, de magától az ördög is jó útra tér
Úgy húszezer egyéjszakás kaland na körül-belül az lenne magával elég
Talán van némi túlzás ebben a számban, de csak azért hogy megértse a lénye
Megértse a lényegét!

false

A Budapest Bár színes sokaságából Szűcs Krisztián vállalta magára a fenti sorokat (meg ezt is: Szelíden átkelek a tű fokán a farzsebemben viszem a zongorám), de a mai estén bártársai közül még számosan jelen lesznek. Fellépők: Farkas Róbert, Kisvári Ferenc, Farkas Mihály, Farkas Richárd, Ökrös Károly, Behumi Dóri, Rutkai Bori, Szűcs Krisztián, Mező Misi és Lovasi András.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.

Egy józan hang

Romsics Ignác saját kétkötetes önéletírása (Hetven év. Egotörténelem 1951–2021, Helikon Kiadó) után most egy új – és az előszó állítása szerint utolsó – vaskos kötetében ismét kedves témája, a historiográfia felé fordult, és megírta az egykori sztártörténész, 1956-os elítélt, végül MTA-elnök Kosáry Domokos egész 20. századon átívelő élettörténetét.