Buñuel és Erdős Virág

  • 2014. január 22.

Snoblesse

Az öldöklő angyal és a szókimondó költőnő a Mikában.
false

A filmtörténet leghíresebb küszöbével Luis Buñuel 1962-es klasszikusa, Az öldöklő angyal büszkélkedhet; igen, arról a küszöbről van szó, melyet a Nobile házaspár vendégei sehogyan sem tudnak átlépni, így a békés szalonélet hamarosan hisztériába torkollik. A Mika Diplo Filmklub pedig a vetítés után beszélgetésbe torkollik: Csejk Miklós újságíró Erdős Virág költőt (interjúnk vele itt) látja vendégül, hogy átléphetetlen küszöbökről és az élet más nehézségeiről értekezzenek egy jót.

 

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.