Droszt – taxiszínház

  • 2013. november 4.

Snoblesse

Pompásan taxizunk! Abszurd taxistörténetek a drosztológia nagykönyvéből.
false

A taxizás számos alkotót megihletett már a taxi feltalálása óta (innen is köszöntjük a von Thurn und Taxis családot)… Hogy csak a legismertebbet említsük: Jim Jarmusch taxistörténetei (Éjszaka a Földön) nagy népszerűségnek örvendenek, és Luc Besson is letett egyet s mást a műfajban – igaz, ő nem a lírára, hanem a sebességre helyezte a hangsúlyt. Az Átrium Film-Színházban futó Droszt egy budapesti éjszaka négy taxijának történéseit veszi sorra, amelyek – köszönhetően az előre megfontolt rendezői szándéknak – egy bizonyos ponton abszurdba fordulnak.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.