Remek fellépők, erős nemzetközi felhozatal – a zenei magazin rendezvénye évről évre jobb.
Ajánlom
Magas színvonalú nemzetközi zenészkülönítmény, számos, önmagában is érdekes előadó szórakoztatja majd az idei Electronic Beats Festival közönségét. Ott lesz mindenekelőtt a tüneményes zenei fantáziával megáldott spanyol elektronikus zenei producer, lemezkészítő és dj John Talabot: a tavalyi év egyik legütősebb, legérdekesebb elektronikus zenei albumát készítette el – élve a house kínálta lehetőségekkel, és rendre túl is lépve annak amúgy sem oly szűkös határain. Élő fellépésein többnyire elkíséri alkotótársa, a nem kevésbé tehetséges Pional is – varázsos live actet várhatunk tőle, amelyben kevés dolog szabhat gátat a fantázia szárnyalásának.
Washed Out, azaz Ernest Greene lemezéről éppen pár hete írtunk – az amerikai elektronikus zenekészítő/dalszerző/énekes sajátos személyességgel tölti meg utánozhatatlan lebegős tónusú számait, szinte bukolikus hangulatban fogant dreampopszerzeményeit. A hűvös kezdetektől, a chillwave-ként definiált szobazenéléstől jutott el egy kifejezetten simogató, meleg hangzásig.
A francia Nôze duó két párizsi ördögfiókája (Ezechiel Pailhès és Nicolas Sfintescu) afféle alko-techno-popot játszik: most már négy albumot (mint például ezt) töltöttek meg néha kissé hibbant ötleteikkel – de igazán élő produkcióként lenyűgözőek. Rendes énekes, táncos elektrokabarét tolnak, amire egyszerűen nem lehet nyugton maradni. Kocsmazene, house és dadaista gesztusok szervesülnek össze, s az eredmény egy olyan műsor, ami szinte már sugallja: mindenkinek sürgősen be kell rúgnia (ebben alkalmanként a művészek járnak az élen).
Charli XCX, az est brit szereplője a női elektropop-előadók új hullámát képviseli: True Romance című bemutatkozó lemeze hatalmas siker, videoklipjeit zabálja a publikum, erőteljes popos ízekből építkező, kidolgozottan melodramatikus dalai pedig belopják magukat az ember fülébe.
Hazai részről egy kivételes ízlésű dj, Crimson fogja átfonni és keretbe foglalni a történéseket.
A politikusok összecsapnak a gyermekotthonokról kiderült borzalmas esetek miatt, miközben a civilek értelmes követelését az úgynevezett gyermekvédelem hivatalos képviselői lesöprik az asztalról.
Régóta húzódik a Diószegi utcában és környékén lakók ügye. A kormány a Nemzeti Közszolgálati Egyetem bővítését tervezi, és einstandolta az önkormányzat bérházait. Pikó András polgármester saját kézbe veszi az ügyet: hamarosan 160 családot kell elszállásolniuk.
A nu metalon felnőtt generáció, azaz a mai negyvenesek visszavonhatatlanul az öregedés jelének tekinthetik, hogy kedvenc irányzatuk esetében az újat jelölő „nu” annyira indokolatlan, hogy a legfontosabb zenekarok – már amelyik még aktív – mind elmúltak 30 évesek.
E csoportos kiállítás nem csupán egy csillagászati vagy mitológiai témát feldolgozó tárlat, sokkal inkább intellektuális és érzéki kaland, amely a tudomány és a művészet határmezsgyéjére vezet.
Egykor szebb volt a zsinagóga belseje, amely most Művészetek Házaként funkcionál Szekszárdon. Igaz, a kettő között volt csúnyább is. A ház 1897-ben épült a grazi építész, Hans Petschnig tervei alapján, aki a helyi Bodnár-ház és az Újvárosi templom tervezője is.
Bizonyára a titkosszolgálatok működése iránti nem szűnő érdeklődés is magyarázza, miért jelenik meg oly sok e tárgyba tartozó elemzés, átfogó történeti munka, esettanulmány, memoár, forrásközlés.
Hatvanpuszta magától értetődően összeköthető Orbán Viktor családjának és intézőinek gyors gazdagodásával, az utóbbi néhány évben kivett tízmillárdos osztalékokkal, amelyek kizárólag túlárazott közvetlen vagy közvetett állami megrendelések folyományai.
A színész szerint a szakmájának az a veszélye itthon, hogy valaki kikerül a Színműről pályakezdőként, valahova elkönyvelik, aztán még húsz év múlva is ugyanazt gondolják róla.