Elefánt-szülinap

  • 2014. február 4.

Snoblesse

Rég nem hallott dalok, teljesen új darabok, Süveg Márk és Saïd színesítik a koncertet.
false

Elefánt, Elefánt, honnan is ismerős ez a név?

A legnyilvánvalóbb válasszal nem is fárasztanánk senkit, inkább idézzük Szendrői Csaba zenészt és fő elefántológust: „A bálna már nem fért bele a büdzsébe. Szegény tinik voltunk, amikor kellett a név. Talán elefánt voltam előző életemben. Ráadásul az elefánt mindamellett, hogy robusztus és erős, szerető, gondoskodó alkat, aki magányosan hal meg. Ez már magában is jelképezi az emberi sorsot. A Magányos pedig egyébként az a dalunk, ami az egész történetünk origója. Ebből lett a Kodály method projekt által klip, a klipből a zenekar, abból a Kék szoba EP, majd a most megjelent Vérkeringő című nagylemez. A magánytól így el is jutottunk a szerelemig. Amit ez a két alapvető energia mozgat, az maga az Elefánt. Mindez másfél év munkája és hat olyan emberé, akik szerelmesek a zenébe: Tóth András (gitár), Német Szabolcs (dob), Horváth Bence Ede (basszer), Kunert Péter (gitár), Kovács Zoltán (zongora) és én.”

A zenébe szerelmes zenekar tagjai az Elefánt második születésnapját ünneplik a Gozsdu Manó Klubban.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.

Egy józan hang

Romsics Ignác saját kétkötetes önéletírása (Hetven év. Egotörténelem 1951–2021, Helikon Kiadó) után most egy új – és az előszó állítása szerint utolsó – vaskos kötetében ismét kedves témája, a historiográfia felé fordult, és megírta az egykori sztártörténész, 1956-os elítélt, végül MTA-elnök Kosáry Domokos egész 20. századon átívelő élettörténetét.