Goya rézkarc-ciklusai

  • 2012. március 23.

Snoblesse

120 Goya-rézkarc Győrben.


Rézbe vésett formaálmok és álomformák buja birodalmáról írt a Nyugat kritikusa Goya rézkarcai láttán, s ugyanő hívta fel a figyelmet a befogadás viszonylagos könnyedségére is, amikor azt írta: „nem kell töprengeni, nem kell okoskodni, történetkönyveket bújni a lapjai előtt.” Töprengeni, okoskodni, történetkönyveket bújni ezúttal a győri Városi Művészeti Múzeum tárlatán nem kell, itt látható ugyanis (június végéig) Goya két legismertebb grafikai sorozata; a 80 lapos Los Caprichos (Szeszélyek, Ötletek, 1799) és a 40 lapos La Tauromaquia (Bikaviadal, 1816).

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.