Gyógyír északi szélre

  • 2017. január 3.

Snoblesse

Fullajtár Andrea és Őze Áron vadul chatel a sikerregény színpadi változatában.


„Remek ritmus, kidolgozott ívek egészen a végéig – ami persze lehet meglepő vagy szokványos, de mindenképp csattanós. Jól szórakozunk – és akinek kedve van, akár magára is ismerhet, és jót röhög majd a következő végigchatelt fél éjszakán.” Aki a maga teljességében szeretné olvasni kritikusunk like-okkal teli recenzióját, mindenképp kattintson ide, aki viszont élőben is megtapasztalná a kidolgozott íveket, annak ma színházban a helye, ahol ismét színre kerül Daniel Glattauer e-mail-regényének színpadi változata, melyben Fullajtár Andrea és Őze Áron, valamint két számítógép játssza a főszerepet. Utóbbiakon sűrű e-mail-váltásokkal kommunikál egymással a két főszereplő, akik egy véletlen során akadtak össze a virtuális térben, s ha már egy kóbor e-mailnek hála így esett, hát nem kímélik egymás mailboxát.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.