Gyógyír északi szélre

  • 2017. január 3.

Snoblesse

Fullajtár Andrea és Őze Áron vadul chatel a sikerregény színpadi változatában.


„Remek ritmus, kidolgozott ívek egészen a végéig – ami persze lehet meglepő vagy szokványos, de mindenképp csattanós. Jól szórakozunk – és akinek kedve van, akár magára is ismerhet, és jót röhög majd a következő végigchatelt fél éjszakán.” Aki a maga teljességében szeretné olvasni kritikusunk like-okkal teli recenzióját, mindenképp kattintson ide, aki viszont élőben is megtapasztalná a kidolgozott íveket, annak ma színházban a helye, ahol ismét színre kerül Daniel Glattauer e-mail-regényének színpadi változata, melyben Fullajtár Andrea és Őze Áron, valamint két számítógép játssza a főszerepet. Utóbbiakon sűrű e-mail-váltásokkal kommunikál egymással a két főszereplő, akik egy véletlen során akadtak össze a virtuális térben, s ha már egy kóbor e-mailnek hála így esett, hát nem kímélik egymás mailboxát.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.