Harcosok Filmklubja

  • 2014. január 22.

Snoblesse

Edward Norton filmjei első vérig. A sort a Fight Club nyitja.
false

„A mostani állás szerint a történet egyszerre lesz romantikus és sokkolóan sötét, de bizonyos szerződési kötelezettségek miatt még néhány évet biztosan várnom kell a folytatással. Nem is nagy baj, mert még meg kell tanulnom képregényül fogalmazni. Még messze vagyunk attól, hogy kiválasszuk a rajzolót, de abban biztos vagyok, hogy a Fincher-féle film hangulatát visszük tovább.” Chuck Palahniuk saját szavai ezek (a többi szava itt olvasható), melyek azt látszanak alátámasztani, hogy egyszer valóban folytatódik a Harcosok klubja, és ha így lesz, minden bizonnyal Edward Norton karaktere is visszatér. Vagy nem. Azonban a várakozás kínzó éveit is ki kell bekkelni valahogy; nézzünk például Norton-filmeket agyba-főbe – ajánlja a Retek Filmklub, és sorozatnyitánynak már meg is tették a Fight Clubot. Ezt olyan Norton-művek követik majd, mint a Varázsige: I love you, az Amerikai história X, Pókerarcok, az Ég velünk!, A szajré, a Dögölj meg, Smaci!, a Frida, A Vörös Sárkány és Az utolsó éjjel.

Figyelmébe ajánljuk

Mi az üzenete a Hadházy Ákos és Perintfalvi Rita elleni támadásoknak?

Bő húsz éve elvetett mag szökkent szárba azzal, hogy egy önjelölt magyar cowboy egyszer csak úgy döntsön: erővel kell megvédenie gazdáját a betolakodótól – ha jóindulatúan szemléljük a Hadházy Ákossal történteket. Ennél valószínűleg egyszerűbb a Perintfalvi Ritával szembeni elképesztően alpári hadjárat: nem könnyű érveket hozni amellett, hogy ez valaminő egyéni ötlet szüleménye.

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.