Jex Thoth-koncert

  • 2013. május 9.

Snoblesse

Az okkult rockzene egyik legjobb kortárs képviselője először Budapesten.


Az okkult rockzene fogalmát nehéz lenne mindenkit kielégítően definiálni, úgyhogy maradjunk annyiban, hogy ha egy zene egyszerre szólhatna A vesszőből font ember című film jelenetei alatt és egy folkra, doomra és stoner rockra koncentráló, szabadtéri fesztiválon, akkor máris okkal gyanakodhatunk az okkult vonzalmakra. Az amerikai Jex Thoth (élén a Sabbath Assemblyvel ex-szcientológusok bizarr himnuszait éneklő, finoman szólva szemrevaló Jessica Tothtal) megfelel ennek a jellemzésnek, és megfelel a figyelemre méltó underground zenekarokkal szemben támasztott egyéb elvárásainknak is. Ilyen zenekarokat elsősorban klubkoncerten érdemes obskúrus tevékenykedésük közben megfigyelni, és erre nyílik alkalom Budapesten, ahol a Jex Thoth most először teszti tiszteletét.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.