Kiskakas Animációs Filmnapok

  • 2012. szeptember 24.

Snoblesse

Így csinálja Európa élvonala: friss animációs vizsgafilmek itthonról és külföldről.


„A magyar animáció dizájnban mindig is nagy volt, és ha akadtak is a történetmesélésben hiányosságok, jövünk fel ebben is. Ma már képesek vagyunk történeteket is mesélni.” Ezzel a jó hírrel zártuk fesztiváltudósításunkat a Kiskakas Animációs Filmnapokról, és itt a remek alkalom, hogy lemérjük, mennyit is jöttünk fel azóta. Az oroszok viszont már a spájzban vannak, mint azt mindannyian tudjuk, de hogy ennek milyen animációs vonatkozásai vannak, az csak most fog kiderülni: ezúttal Oroszország a Kiskakas kiemelt vendége. A nem kiemelt, de visszatérő vendégek között találjuk a jó nevű Gobelinst is, amely valóban nem kispályás az animációs tanintézetek nemzetközi piacán. „A Gobelins falai közt azon van a hangsúly, hogy a delikvenseket ne csak az utókor, de az iparág is díjazza. És díjazza is, például egy Oscar-jelöléssel, melyet az Oktapodi című animációs vizsgadarab mondhat magáénak, s ugyancsak az iskola hírnevét öregbíti Pierre Coffin, aki az idei év legnagyobb animációs sikerfilmjét, a hollywoodi felkérésre készített Grút jegyzi társrendezőként” – írtuk az iskoláról. A nemzetközi kitekintés és a jövő kémlelése mellett John Halas és Macskássy Gyula munkásságára emlékezik és emlékeztet a rendezvény egy dupla retrospektívvel.

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.