Kurtág a pajtában

  • 2014. augusztus 1.

Snoblesse

Csalog Gábor Kurtágot és Schubertet játszik kedvenc pajtájában.
false

 

Fotó: Németh Dániel

„A két művész – közös mesterük, Kurtág György jegyében – az európai modernitás voltaképpeni zenei hagyományához: a beszédszerű muzsikáláshoz tér vissza, mely egységes előadó-művészeti elvként számos korstílust túlélt, és csak az utolsó világháború tudta végleg elpusztítani. Ezt a hagyományt Csalog és Kemenes sokkal bátrabban, sokkal plasztikusabban és sokkal több művészi hitellel kelti életre, mint teszi hivatalból a historikusnak mondott előadói gyakorlat – írta kritikusunk Csalog Gábor és Kemenes András Schubert-estje kapcsán (a teljes írás itt), s ezúttal is ők – Schubert, Csalog, Kemenes meg egy pajta – a koncert főszereplői. „Az épület akusztikája és szelleme nemcsak a kurzusokhoz, hanem koncertekre is kiválóan működik” – Csalog Gábor így foglalta össze rövid pajtakritikájában a helyszínválasztás előnyeit, melyet a mai koncert látogatói is maradéktalanul kiélvezhetnek, ha ellátogatnak Vértesacsára. Műsoron Schubert és Kurtág művei. A belépés ingyenes!

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.