Kurtág a pajtában

  • 2014. augusztus 1.

Snoblesse

Csalog Gábor Kurtágot és Schubertet játszik kedvenc pajtájában.
false

 

Fotó: Németh Dániel

„A két művész – közös mesterük, Kurtág György jegyében – az európai modernitás voltaképpeni zenei hagyományához: a beszédszerű muzsikáláshoz tér vissza, mely egységes előadó-művészeti elvként számos korstílust túlélt, és csak az utolsó világháború tudta végleg elpusztítani. Ezt a hagyományt Csalog és Kemenes sokkal bátrabban, sokkal plasztikusabban és sokkal több művészi hitellel kelti életre, mint teszi hivatalból a historikusnak mondott előadói gyakorlat – írta kritikusunk Csalog Gábor és Kemenes András Schubert-estje kapcsán (a teljes írás itt), s ezúttal is ők – Schubert, Csalog, Kemenes meg egy pajta – a koncert főszereplői. „Az épület akusztikája és szelleme nemcsak a kurzusokhoz, hanem koncertekre is kiválóan működik” – Csalog Gábor így foglalta össze rövid pajtakritikájában a helyszínválasztás előnyeit, melyet a mai koncert látogatói is maradéktalanul kiélvezhetnek, ha ellátogatnak Vértesacsára. Műsoron Schubert és Kurtág művei. A belépés ingyenes!

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.