Lumière Filmklub: Kilencedik mennyország

  • 2012. február 14.

Snoblesse

Idősebbek is elkezdhetik.


Inge és Karl vonzódnak egymáshoz. Tiszta sor, leszámítva azt a nem mellékes körülményt, hogy Karl a hetvenhatodik évét tapossa, és Inge sincs messze a hetventől. Nem beszélve arról, hogy Inge három évtizede él házasságban. Andreas Dresen azzal hívta fel magára a figyelmet és a nemzetközi fesztiválzsűrik elismerését, hogy akkor sem fordította el a kameráját, amikor nyugdíjaskorú szerelmesei épp a testi szerelem örömeinek adóznak. A Kilencedik mennyország vetítését követően Gyenge Zsolt filmkritikus, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem oktatója vázolja az időskori testiség és a filmművészet érintkezési pontjait.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.