A Tűz van, babám! cseh tűzoltóbálja és a Száll a kakukk fészkére amerikai elmegyógyintézete között valahol félúton Milos Forman, frissen emigrált cseh filmrendező leforgatta első amerikai filmjét, az Elszakadást. Forman amerikai belépője nem jöhetett volna létre, ha nincs a Szelíd motorosok – a bikerfilm sikerén felbuzdulva a Universal stúdió szabad kezet és egy-egy milliót adott öt rendezőnek, hátha összejön egy újabb nemzedéki mozi. A számításuk ugyan nem jött be, de Cassavetes és Peter Fonda mellett Forman is filmhez jutott; az Elszakadást ma leginkább a füvező szülők pazar jelenete és az Ode To A Screw című dal megkapó fuckáradata miatt szokás elővenni, de azok sem járnak rosszul, akik a hetvenes évek elejének középosztálybeli Amerikájáról és hajviseleteiről szeretnének közelebbit megtudni. És persze az Elszakadás készítette elő a terepet a nagy, hetvenes évekbeli amerikai Forman-opusok, a Száll a kakukk fészkére és a Hair előtt.