Mundruczó & Demencia

  • 2016. november 2.

Snoblesse

Nagy Ervin, Wéber Kata, Rába Roland és még sokan mások a Demenciában.
Bánki Gergely, Tóth Orsi

Bánki Gergely, Tóth Orsi

Fotó: Ágh Márton

Mundruczó Kornél visszatért az elmegyógyintézet falai közé, mely izgalmas rendezői terep lehet számára, hiszen már A Nibelung-lakóparkhoz is a közkeletű néven csak Lipótnak nevezett, egykori pszichiátria maradványait használta. A Demencia című darabot a rendező gyakori alkotótársával, Wéber Kata színésznővel közösen jegyzi, s ezúttal is a felhőtlen szórakoztatás, a könnyed időtöltés vágya ihlette a produkciót. Na jó, csak vicceltünk: a Proton Színház előadása maga a rémes valóság, vagy annak egy – áldokumentarista módszerekkel feltérképezett – változata, mely egy európai hírű, de bezárásra ítélt magyar pszichiátriai intézetben, azon belül is a még ott lakók, ott vegetálók fejében és közvetlen környezetükben játszódik. Szereplők: Nagy Ervin, Rába Roland, Wéber Kata, Monori Lili, Tóth Orsi, Bánki Gergő, Katona László.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.