NANTA – koreai kozmikus főzőshow

  • 2013. május 24.

Snoblesse

Ritmikus hámozás, klopfolás, aprítás, szeletelés Korea legnépszerűbb musicaljében.
false

A bűvésztrükkök, a pantomim és az akrobatamutatványok nem tartoznak a főzőshow-k alapelemei közé, miként a musical sem az a kimondottan konyhai műfaj, de Dél-Koreában minden másképp van; az ország legnagyobb múltra visszatekintő musicalje, a NANTA ugyanis nem más, mint egy zenés-táncos-akrobatikus főzőshow, melyben nincs helye sem a hagyományos hangszereknek, sem a beszédnek. Van helye viszont a hangszerként funkcionáló késeknek, serpenyőknek, vágódeszkáknak és kancsóknak. Aki nem hiszi, járjon utána, s látogasson el, ha nem is Koreába, bár éppenséggel az sem egy utolsó úti cél, de a Millenárisra mindenképpen.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.