NANTA – koreai kozmikus főzőshow

  • 2013. május 24.

Snoblesse

Ritmikus hámozás, klopfolás, aprítás, szeletelés Korea legnépszerűbb musicaljében.
false

A bűvésztrükkök, a pantomim és az akrobatamutatványok nem tartoznak a főzőshow-k alapelemei közé, miként a musical sem az a kimondottan konyhai műfaj, de Dél-Koreában minden másképp van; az ország legnagyobb múltra visszatekintő musicalje, a NANTA ugyanis nem más, mint egy zenés-táncos-akrobatikus főzőshow, melyben nincs helye sem a hagyományos hangszereknek, sem a beszédnek. Van helye viszont a hangszerként funkcionáló késeknek, serpenyőknek, vágódeszkáknak és kancsóknak. Aki nem hiszi, járjon utána, s látogasson el, ha nem is Koreába, bár éppenséggel az sem egy utolsó úti cél, de a Millenárisra mindenképpen.

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.