Lore – beszélgetés a filmről

  • 2013. május 24.

Snoblesse

Enyedi Ildikó, György Péter, Ungváry Krisztián és Varga Balázs filmet elemeznek.
false

„A világháború befejeztével egy ízig-vérig náci családban a szülők a közeli felelősségre vonás elől menekülve magukra hagyják mind az öt gyermeküket (köztük egy csecsemőt), s közülük a legnagyobbnak, az éppen csak kamasz lánynak ezernyi szenvedés árán kell elvezetnie őket a nagyihoz.” Röviden ennyi a Lore szüzséje, az ausztrál Cate Shortland filmjének tehát példás náci neveltetést kapott gyermekek a főszereplői. „A magyar közönség különösen érzékenynek bizonyult a témafelvetésre” – írja a forgalmazó, s ez az „érzékenység” az oka annak a kerekasztal-beszélgetésnek, melynek során Enyedi Ildikó, György Péter, Ungváry Krisztián és Varga Balázs boncolgatják a filmet. Vetítés: 19.00. Boncolgatás: 20.45.




Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.