Narancsrevü: Üss, Tökös!

  • 2012. november 7.

Snoblesse

Betiltott nyerőgépek, üresen kongó Újszínház és Extremisztán a Gólem Színház Narancsrevüjében.


Attól nagyon narancsos a Gólem Színház revüje, hogy a társulat a Magyar Narancs és a magyarnarancs.hu cikkeit viszi – immár elmondható: havi rendszerességgel – színpadra. Így a korábban „csak” olvasható cikkek új oldalukról mutatkoznak be – egyesek táncprodukcióvá alakulnak, mások prózai színházzá, megint mások pedig zenés jelenetté. Azt talán még Markó Iván se gondolta volna, hogy eltáncolható lesz 130 milliót érő Orbán-szeretete – pedig éppen ez történt a legutóbbi Narancsrevüben. De hol van már az eltáncolt 130 millió! A gólemesek kreatív fantáziáját ezúttal a nyerőgépek gyanúsan hirtelen bekövetkezett betiltása keltette fel – Vinnai András írt is egy jelenetet az ügy hátterét taglaló cikkből. De ez még nem minden, mert az egy dolog, hogy szélsőjobboldali eszmék számára közpénzből színházat fenntartani nem jó befektetés, de a gólemesek (és főleg Czifrik Balázs) még fel is dolgozták a Dörner György vezette Újszínházról szóló cikkünket. És tánc is lesz: Mérő László Élet Extremisztánban című eszmefuttatását Nagy Csilla adja elő.

 

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.