ImPulzus 20. Gerőcs Péter: Tárgyak

  • 2012. november 7.

Snoblesse

Így látják a kritikusok; egy fiatal prózaírót.


Gerőcs Péterről és Tárgyak című kötetéről nem csak azt írta kritikusunk, hogy "nagy lendületű, feszes próza, a mondatok, bekezdések jól szerkesztettek, és még akkor is érezhető, hogy kézben vannak tartva, amikor álmodorosságukban néha túlbonyolódnak", de azt is írtuk, hogy "azt már ebből a kötetből is biztosan lehet tudni, hogy Gerőcs fog majd egyszer mondani valami nagyot. Ha majd végül tényleg elkezdi a saját sztoriját". Hogy e nagyot mondás mikor következik majd be, azt talán még maga a szerző sem tudja, azt viszont, hogy a kortárs magyar irodalomban hova könyvelendők Gerőcs talált tárgyai, azt egészen biztosan megmondják a József Attila Kör kritikai beszélgetéssorozatán megjelenő kritikusok;  Benedek Anna, Lengyel Imre Zsolt és Pogrányi Péter és Tamás Zsuzsa.

 

Figyelmébe ajánljuk

Mi az üzenete a Hadházy Ákos és Perintfalvi Rita elleni támadásoknak?

Bő húsz éve elvetett mag szökkent szárba azzal, hogy egy önjelölt magyar cowboy egyszer csak úgy döntsön: erővel kell megvédenie gazdáját a betolakodótól – ha jóindulatúan szemléljük a Hadházy Ákossal történteket. Ennél valószínűleg egyszerűbb a Perintfalvi Ritával szembeni elképesztően alpári hadjárat: nem könnyű érveket hozni amellett, hogy ez valaminő egyéni ötlet szüleménye.

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.