Nulladik Óra – impróreggeli

  • 2012. október 31.

Snoblesse

Ilyen még nem volt! Istenkísértés a színházi világban! Ébredjen élő impróshow-ra! Kakasszóra improvizál a Momentán.


Minden okunk megvan rá, hogy ne higgyünk a szemünknek! És minden okunk megvan rá, hogy a hétfő reggeli 7 órás előadáskezdést hétfő esti hetesnek olvassuk, hisz ki hallott már olyat, hogy… Pedig nem csalás, nem ámítás, valóban reggel 7-ről, egy hétfő reggeli színházi happeningről van szó, melyhez kávé és péksütemény is jár, s mely pimaszul szembemegy mindazzal, amit az emberiség a hétfő reggelről valaha is gondolt (s e gondolatban – mondanunk se kell – improvizációs műsorok látogatása nem szerepel). De épp ez adja a vállalkozás (egyik) szépségét, a teljesen lehetetlen időpont és a majdnem lehetetlen, de a Momentán társulata számára nagyon is begyakorolt műfaj: az improvizáció.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.